Tabung nuffnang sayer :

Sunday 7 September 2014

rumah sewa part 3 ~ beli barang2 asas utk master bedroom

Haloo. Sebenarnya tangan gatal nk taip jek. Bila time laptop xdek gatai nk taip. Bila laptop xdok peram cmtu jek sb malas melampau nk update entri. Haa ni kes terlebih rajin. Tp taip through hp jek la. Nasib baik da tuka hp baruuu. Huk huk tp bkn hp mahai mcm i phone. Hihi note 3 ajoo. Nanti aku buat entri kt mn aku beli hp ni sbb price dia reasonable jgk laa dari harga kedai2 biasa. Of course original and aku rs ramai jgk org th kewujudan kedai tu. Smpai kdg2 tu kene que weiiii !! Dia da siap letak kerusi lagi utk customer duduk utk tunggu que. 

Okeh tutup cite pasal hp baru sbb eksaited nk cite psl rumah sewa. Haish tak habis2 rumah sewa. Selagi tak duduk and settle 100% slagi tu ada laa entri ni mengikut part2 nye. Bahahaha... harap xde yg bosan  ok actually rumah tu en Bf da duduk pn. So dia berulang-alik puchong-klang. Ikot laluan kesas jek la kot. Jauh kn tp xkn nk byr 2 rumah sewa pulakk. Jadi haruslah berkorban. Oh ye sebelum ni barang2 nye tak byk sgt kn. Klw u olls baca entri aku yg sebelum ni, dari rumah tu kotor, kami cuci bagi superb and now memenuhkan barang dan sekarang membeli barang2 asas la. Lbh kurang mcm tilam, rak dapur untuk memasak, rak dan pelbagai lagi. 

Pening kepala jugak wei nak masuk rumah baru yang masih kosong ni. Aku pun dah angkut sikit-sikit barang2 yg perlu. Mn boleh beli dulu we all beli sikit2 supaya tak perlu beli sekali harung. Aritu sempat round2 ikea jugak tgk barang2. Byk murah2 tp tak sempat nk sambar da habiss !! Frust btoi. Tp harga ikea not bad la. I loike. Sebab smpt la sambar beberapa item. 
1. Rak almari RM79
2. Bakul untuk baju2 kotor RM9.90
3. Jam RM2.50 

Sebelum tu aku nak tjuk picture barang2 yg aku bawak utk pindah. Haha kesian kete i olls memadat brg2

Penuh ke idok???

Haha tgk la dasat tak dasat. Macam kapal pecah da gayanye. Oh ye sbbkn byk barang2 da habis, jadinye we all beli di jusco jek rak utk dapur dan ampaian jemur baju. Price pn bole tahan tak mahal sgt
1. Rak utk dapur rm55
2. Ampaian baju rm44

Ini semua nasib baik en Bf yg angkut dari kereta ke dlm rumah. Auww so sweet. Haha sb aku malas nk bawak semua2 ni. Biar org laki angkat. Aku tlg bawak dr kedai jep. So bermula la proses memasang rak2 dan susun barang2 mana yg patut. Memula tu we all pasang dlu rak2. Brg2 ikea mostly kene pasang sdiri kn. Interesting jgk sbb kita yg th kemas ke tidak pemasangan tu.

Ok utk entri yg ni aku nk share psl master bedroom dlu laa. Hik hik. Rumah sewa aku ni cuma apartment dgn keluasan 700sqt jek. So dpt la bg idea untuk rumah kecik2 pn dpt jgk nak hias dgn cntik. Not more than that or *menunjuk*. It just sharing session. Sebab sblm beli2 brg ni pn aku bw beberapa blog jgk. Bkn beberapa la boleh di katakan sbln jugak la curi2 ms bw review tentang hiasan rumah. Ala rumah sewa kecik je pn tp bkn alasan utk tidak boleh kita mendeco2. 

Beberapa paku and skrew dibekalkan ikea dlm kotak. Mostly perabot2 ikea ni kita mmg kene pasang sdiri. 

Dont worry sbb buku cara2 pemasangan turut dibekalkan
Kita rileks jek sb lps anto, en Bf yg pasang. Hik hik 

Ok da siappp!! Hihi beli rak ni utk di dapur. Tp mcm cantik jek. So bawak masuk bilik. Tujuan utama nk letak barang2 make up aku nanti. Haha oh sbb aku x niat nak beli 1 set perabot utk bilik. Bilik ni kecik jek, jadi aku beli katil and tilam sajoo. Soo bila da siap rumah di kota kemuning nanti baru plan nak membeli perabot lengkap. Rak ni cuma RM79

Haa yeay. So rak tv kaler hitam tu utk letak tv. Tv en. BF da siap bawak ada di ruang tamu. So tunggu aku masuk bilik ni nanti baru aku bawak tv. Kang nk tgk tv camno aku pulak kt rumah sewa sekarang ni

Yess aircond pn da siap pasang. Tapi.. tapi kecewa sbb dindingku sudah comot dek sebab memasang wayar and suis. Hmmm hmmmm pejam mata jek la. Oh ye pasang aircond sbb tuan rumah ni xmo ltk kipas siling. Pelik kan rumah zaman skg xdek kipas?? Hish
Tilam pun dah siap beli. Hihi so lepas ni rasanya stop dlu laa beli brg2 utk rumah. Tak nak byk sgt brg2 kan? Lgpn duduk berdua. Tilam pilihan aku vono sebab tilam bujang skg pun pakai vono memang terbaikk!! 

Kebetulan vono ada offer 50% skg. Jangan lepaskn peluang. Rugi hoii klw beli time xdek offer. Aku pilih spine pro 1200. Spring 1200 ni spring dia xkn smpai dgn kita. So tidur pn lena. 

Cadar da siap beli lm ms offer. Haha sethn lps wei beli peram lama sbb tggu da masuk umh baru

Skali dgn cadar and slimut rm180 jek lps less. Hara bfore xhengat tp around rm500. Untung beli time sale

Material kain cotton 100%. lembut mcm baldu. 

Itu sajoo di dlm bilik. Tak la lengkap sepenuhnyaa. Sb aku pn tak masuk lg. Tggu lps kawin nti laa. Haha en bf tggu queen yg rasmi rumah ni. Skg ni dia ulang alik rumah untie dia jek. Sbb dekat sgt dlm 5 minit. So rumah ni kejap2 dia dtg kemas laa.

Lps da siap hias master bedroom boleh laa amik full picture ye. Hihi since not complete lg so xmo la amik full picture. 

3 comments:

  1. wow akak xlama dh tu kan nk masuk rumah baru. Best taw dpt dok sendiri2. nak buat apa pun xsegan... Tapi apakan daya kene berjauhan dulu.. hehehe. selamat menduduki rumah baru ya!!!! :)

    ReplyDelete
  2. Hi dear, vono spinepro 1200 so far ok x for newly married?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok sgt2.. tebal. Price dalam RM1399 masa sale aritu. :)

      Delete