Tabung nuffnang sayer :

Monday 6 October 2014

I'm Married !! ~ DIY handbouqet sendiri untuk majlis akad nikah


Husih lama betoi nak update belog ni kan?? Aku sempat update picture masa bertunang & nikah jek aritu. Cuba jugak nak selit-selit nak on blog ni, tapi tak ada masa laaa. HUhuhu banyak benda nak kene settle lately. Lagipun sepanjang cuti ni masa aku banyak habis dekat rumah emak. Kebetulan bersambung dengan cuti Raya haji kan?? sO we all sambung cuti smpai laaa Raya Haji. So Hari ni dah mula start keja balik. Mood pn masih swing-swing tak lalu nak mengadap keje. Hurmmm .... Hurmmm.. Oh ye sebenarnya harini nak cerita pasal Bunga tangan. Untuk akad nikah punya kena dengan tema pink2 and pastel gittew. sO aku tetiba nak DIY lah pulokkk !! Gedik sangat kan?? Hahahah sesaje jek nak DIY.
 
 
SO semua bahan-bahan ni aku beli di Kenso Paradigm Mall. Eh betul ke ejaan Kenso?? Aku lupa pulak tapi kedai dia bersebelahan betul-betul dengan kedai Popular tu. So senang lah nak carik kan?? Bahan-bahan yang aku beli haritu
 
1. Bunga ros pink sejambak RM12.90 x 2 (Sebab ros ni bercampur bunga putih)
2. Bunga putih sejambak RM11.90
3. Riben putih RM1.50
4. Riben kaler-kaler yang jadik panjang tu amik dekat rumah sebab kebetulan mak ada lebih. Tapi riben tu boleh beli di SSF lebih kurang RM7 ke RM8 segulung. Tak ingat laaa.
 
 
sO total aku beli bahan-bahannya adalah RM39.20 . Dan hasilnya?? Oppss sebenarnya aku dah cuba buat tapi tak lah kemas mana. Balik kuantan tu, kawan mak yang tolong2 masa majlis aku tuh, hias balik and gubah jadi lagi kemas. Memang cun baq ang !!
 
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
 
Taraaaaa !!!!

Yeay !! Ini lah bunga tangan hasil DIY shj

Kecik comel sedang-sedang shj.

Hasil bunga tangan tu kena pulak dengan tema soft pink. Hihihi




 


 

1 comment:

  1. Cantik hand bouqet awak.

    Kita aritu tempah kat blogger gak, tak pandai buat hehe

    ReplyDelete