Tabung nuffnang sayer :

Sunday 19 September 2021

RAK KALLAX IKEA UNTUK BUKU2 ANAK LAGI

 SALAM ISNIN..

Sementara masih cuti bersalin yang 3bln ni, byk ms pulak nk kems bilik ank dara. Habis asingkn mn boleh pakai dan tak nak lagi aku mmg buang. Tetiba jadi semak pandangan mara ni. So kemas2 minggu lepas dalam 10 beg plastik jgk berjaya dibuang. Klw simpan tak pakai pin. Makin semak rumah

Bermula dgn buku2 makin byk tu aku buntu mn la nk simpan lg kn. Rak ikea kallax aritu beli yg kecik je. Tp bku makin byk. So aku decide nk tmbh lg la rak baru. Survey yg pattern mn ok. Sudahnye aku pilih kallax juga sng n kukuh. Nk beli billy tp space kecik


Ha lepas tmbh tu rs lega byk ruang menyimpan. Aku da siap asing kn. Novel2 tu mmg nk jual semula. Semak rumah. Lgpn ank 3 xsmpt dah nk mmbc novel. Tgk drama kt TV je laa..klw sebelum ni rak buku boleh tgk di entri sblm :Ruang mmbc utk si kecil


Katil queen haha katil ni je da mkn ruang bilik. Sepatut beli yg lebih flexi sikit. Tp xpe ok je. Karpet pn tuka lain. Yg lm aku buang. Skg suka material velvet lg. Sng nk sapu dan BASUH. Ni yg penting.. katil tu wajib kemas lps bgn tidur ye. Automatik dah di ajar. Sekarang mmg diorang tidur di bilik sdiri tanpa gagal. 




Atas almari pn aku kemas jgk. Asalnye sepah. So beli box bsr isi dlm tu labelkan. Mmg misi gotong royong betul ni. Almari bj msih pakai yg lm je. Hampir 7thn usia. Masih elok. Tak apa tggu ckup 10 thn kita pasang kabinet build in sdiri. 



Ni tmpt diorang nk mewarna ke, bc ke or buat apa shj aktiviti. Mcm library style, amik di rak dan duduk. Ok itu shj perkongsian setakat ni. Aku rs kabinet ikea ni lebih praktikal. Mmg ikut isi ruang rumah. Kallax mmg the best untuk isi buku berat2 sebab tahan lm. 



                           Ok done kemas.......

2 comments: