Tabung nuffnang sayer :

Wednesday 15 September 2021

PERTAMA KALI DAPAT BAYARAN DARI GOOGLE ADSENSE

Ok eksaited lagi. So good news ni aku terima ms tgh tetiba nk cek duit kt m2u. Cerita dia gini.  Bulan 6 lepas, aku terima emel dari google untuk verify cara diorang nk buat bayaran pd aku. So aku ni lupa nk update cara bayaran, dan info dlm tu. Sblm ni blog aku dibyr dgn cek jgk tp bkn google la. So bila dgn google aku lupa company dari oversea kn mata wang pn sah2 lain. Jadinye aku terima cek dari google melalui pos kt alamat rumah mcm biasa. Eksaited Tp ms nk cash out tu blur sat. Tmbh2 dengan keadaan pandemik makin worst kn. So aku cuba search google. Alahai ramai ckp ssh nk cash out cek pulekk. Ada ckp servise caj mcm mhl. Entah lahh aku xpergi pn lg. Bila bc jd down sat sb dgn ms tu mood kelaut sb badan xselesa sgt da nk msuk due bersalin. 



Kemudian aku tya ayah pulak. Kebetulan ayah dlu keje bank. So aku tya la, mcm mn cara senang nk cash out kn cek tu. Lepas tu ayah bgth nama dekat cheque tu xsm. Which is hannissania nm utk blog sebab nm aku lai.. nama sebenar. Makanye ayah ckp kene pulangkn cek tu semula mtk betulkn nm. 

Ok frust lagi laaa. Igt dpt la cash out kn duit tu kn. Nmpk gaya mcm ssh....tak aku yg sshkn keadaan tu. Google pay tu ok je.. so, aku abaikan sekejap sb sibuk uruskan urusan nk bersalin dulu. Byk lg checklist tertunggak. Kerja2 pn bertimbun tak siapkn lg utk pass over kerja. Aku suka memudahkn keje org. Xnk org amik alih keje2 aku nti pening. Work from home (wfh) ni korang pn phm cemana kn. Aku smpai mlm pn ado meeting. Pg2 buta siapkn slaid presentation. 

So 24.6.2021 aku bersalin. Mmg lupa kt cek tu dah. Ada je dlm buku lg simpan tkut remuk. Kang xvalid pulekkk. Dah msuk 2 bln tu aku teringat kt cek aku. Amik belek dan aku search nak pulangkn cek semula sb salah info. Eh ada kau!!! Haha apsal aku tak tefikir nk search info. 

So aku jmpa la info utk pulangkn smula cek aku tu. Syg kot amaun. Aku memula risau gk tkot xdpt tebus duit tu semula. Then jmpa 1 info bgth just bole pulang kn semula duit dengan pergi semula ke earning tu then click payment. Kt situ nanti klw cek dah lebih 60 hari, tp xdi cash kn, maka ada 1 button "reissue payment" . Klik butang tu. So tak lm dari tu rsnye 1-2 minggu aku tgk duit da masuk . Ehem....happy tak terkata. Nk tau apa nk buat gn duit ni?? Tunggu nti aku post lepas da siapppp ... 



Untuk sebarang info korang bioleh refer google info ni sendiri. Byk sgt mmbantu. Make sure korang update la cara pmbyran tu link ke akaun terus. Tak perlu cek lg . So aku decide duit2 hasil blogging ni nti utk benda2 yg nmpak dan sentimental value lamaaaaaaaa. Cuma nk bg hint sikitttt je



Hehehe so sape yang pnh bc entri sblm ni pasal kabinet dapur Ni... makanye tau ada part ni aku masih tak buat lg.. so tggu dah siap kita up ...

2 comments:

  1. done follow! #205

    seronoknya dah cashout Tahniah :)
    rugi rasa x apply dari dlu lagi..

    ReplyDelete