Tabung nuffnang sayer :

Thursday 18 February 2016

Saya sayangggg anak saya!

Hihihi mood arini tetiba kelaut sikit. Al maklumlah. Hari jumaat kan. Esok dah weekend. For sure mood bekerja memang kusam. Tapi tetap gigihkan diri menyiapkan keje apa yang patut lagi. Keje memang tak pernah habis. Hari ni genap baby Laana 4 bulan. Ewah dah rasa macam dah besar dah dia. Lagi 2 bulan  cukupla dia menyusu untuk 6 bulan. Target untuk 6 bulan dulu sebab tak nak laa berharap sangat. Then if da capai 6 bulan tu, nak target untuk 1 tahun. Alhamdulillah if dapat sampai BF anak 1 tahun. Then baru set to 2 years. 


Sape tak sayang anak oiii ! Hihihi alhamdulillah dah selesai pun urusan untuk buat insurans perubatan Laana ni. Kiranya umor dia 3 bulan dah ada insurans perubatan sendiri. Ni jek mampu aku sediakan setakat ni untuk dia. Boleh tersenyum dah bila kad dia dah sampai. sO apa lagi baby nak?? hik hik hik 

Daftar akaun tabung haji and haji = done!
Akikah = Mac ni 
Insurans perubatan = done
sunat = done
Vaksin pneumococcal = done 1st jab (ada 3 jab lagi)
Vaksin Rotavirus = done 1st vaksin (ada 2lagi vaksin)

Fuh ! Lap peluh. Nak tengok anak lengkap and cukup segalanya. Sebagai ibu mestilah kita nak sediakan semua ni kan?? 

puas hati dapat sediakan ni utk dia






Aku ni bukan nye orang ada-ada, sO kenelah siapkan insurans perubatan untuk si kecik ni. Incase dia kene warded ke apa ke, at least ada la untuk cover kan? Tu jek la harta akhirat ku. Bukan nak mintak tapi saja standby. Bila dia dah besar nanti after dia 23 years or da keje nanti pandai-pandai dia sambung untuk bayar pulak. Tak mahal cuma RM150 sebulan. Macam ayah aku dlu dah prepare untuk aku insurans. Sekarang aku cuma sambung bayar sahaja. 

Ibu dan anak dah ada kad insurans perubatan 



3 comments:

  1. alhamdulillah..syukur...assalammualakum sayang Laana...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah syukur dpt sediakan terbaik untuk anak.

    ReplyDelete
  3. ALhamdulillah syukur. Adra pon dah ada prudential ni

    ReplyDelete