Tabung nuffnang sayer :

Tuesday 29 March 2016

Set makan Laana

Minggu lepas ada baby Ekspo di Mid Valley. Of course la macam biasa aku mesti pergi punya. Phewww walaupun masa mengandung tahun lepas, tobat tak nak pergi sebab sesak dengan orang ramai. Nak berjalan pun susah. Nak tengok barang pun fuh! memang mencabar jugak laaa. Mana yang bawak stroller nye. Mana yang nak berjalan bawak anak kan??? Tak tahulah aku kenapa baby ekspo ni memang terkenal dengan suasana and keadaan sebegini. Seriouslu rasa tobat tak nak pergi dah wei! Tapi sekejap jek laa kan perasaan tu. Nah tahun ni pantang ada Ekspo terus rasa teruja. Tapi kiranya ni adalah Ekspo pertama untuk tahun ni yang aku pergi laaa. Tak silap aku tahun ni ada 3 ekspo da di Klang Valley sahaja. Kenapa teruja sangat nak pergi Ekspo??? 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Taraaa !!!


Laana dah nak masuk 6 bulan! 

Padahal lagi 20 hari lagik nak masuk 6 bulannye. Tapi eksaited betol ibunya nak membeli. sO adalah reason kenapa nak sngat ke baby Ekspo tu. Kalau ikutkan semua benda and barang dah completed pun. Tak nak pun pergi sesak-sesak tu. Cuma dah alang-alang ke Ekspo sO carik jugak la barang-barang lain yang aku rasa murah di sana. Murah pun habis dekat RM400 jugak pegi sana. -_- pengsannn!!

Memula sampai tu jenuh aku round 1 dewan tu nak tengok set pinggan and cawan untuk baby. Hahaha tak tahu mana yang okey murah and berbaboi la. Tak nak mahal sangat. Kang boleh pakai lama mana pun. Last-last pusing punya pusing dok perati lama kat brand 1 ni ha. Piyopiyo. Cute weh cartoon itik dia. Aku macam teruja jugak la. Price pun ok tak mahal mana. Hahahaha so jadiknye merembat la set piyopiyo ni. Lagipun chinese ramai kerumun beli. Aku rasa aku jek malay dok kat situ. Aku ada tanya kawan opis yang chinese rupanya dia pun pakai. Memang dia cakap brand ni pun ok. Plus boleh masuk microwave and BPA FREE. 

Zoom up set pinggan cawan Laana:

Bib yang boleh basuh. Hihi
material getah + plastik



Mangkuk



Cawan


mangkuk bubur. Hihi boleh panaskan terus 

Opss ! Tersesat. Ni penyedut hidung. 1 letak dekat hidung baby, 1 lagi wayar kita sedut dengan mulut


Hihhi pinggan baby 


sudu + ada  1 ni aku beli benda yang kita leh letak buah-buah dalam karung tu so baby hisap benda tu jek laaa

Last sekali 
Taraaaaaaaaaaa!!

Biskut baby  + makanan dia. 
pun beli kat baby ekspo. Ni aku standby in case la aku buat puri dia for the first time tak menjadik! Maka ada lah makanan dia nak mamam kan?????? 



3 comments:

  1. Misya. Cantiknyeee mangkok die.


    Lagi satu, Makanan segera macam yg dalam jar tu, better not utk baby kita. Dan biskut juga. Ada banyak pengawet, tinggi kandungan gula juga. Misya nak ke kita masukkan dalam homa made baby food. Banyak sgt info dlm tu. SKang ni bukan takat adra je yg eka jaga makan, eka sndiri pon ehehehe

    ReplyDelete
  2. cantiknya set pinggan mangkuk untuk lanaa.
    makanan yang dibuat sendiri dengan air tangan ibu semestinya yang terbaik.

    ReplyDelete
  3. comel jea set pinggan mangkuk tu.siap ada bib lagi tu.hihi

    ReplyDelete