Tabung nuffnang sayer :

Wednesday 30 December 2015

CPUV: Past the protection on my confinement day

Baby Laana dah tidur. Adalah sikit masa aku nak update entri kan?? So far malam-malam alhamdulillah baby Behave sangat. Harap smpai dia da besar pn cm ni la kan?? Baby akan tidur lepas mandi dalam jam 8.30 malam then bangun esok kol 9pg. Bangun sket-sket nak susu tu normal la kann? Hari ni dah masuk hari ke 73 hari Laana dan juga hari aku melahirkan dia. Fuh dah hampir ke 100 hari tuuuu.. Macam baru semalam jek rasa experienced tu. Then paling tak boleh blah rasa macam baru jek kahwin tup tup Laana dah adoo. Tu melampau sangat laa kan? hik hik tapi tak dinafikan pun sebab anniversary pertama aku pun aku sambut ala kadar sebab masa tu dah sarat 8 bulan kandungan. Phewww.... -_-

nak throwback skett sebelum tahu nak dapat Laana kan??
Time ni baru 2 bulan kawin. Ada sukan so join untuk acara larian keliling padang dekat PJ

family day opis 
Then lepas tu dalam march 2015 tu aku pergi family day yang opis aku anjurkan. That time tu kan memang la rasa pelik sket tapi macam ignored sebab sebelum tu period pernah jek tak datang sebulan, 3 minggu. Tp masa pergi family day ni aku rasa dah dekat 10 hari jgk period tak datang-datang. Masa family day ni banyak jugak aktiviti lasak aku buat wei. senamrobik laaa, mandi sungai mandi kolam air panas, berlari. Cuma sukan jek aku xjoin sebab rasa malas sangat. Jadinye balik dari family day tu, paling ketara aku rasa adalah badan jadik panas and esok tu aku demam panas. Rasanya tak pernah lagi demam macam tu punya teruk. Kebetulan pulak kawan opis aku yang pergi sama family day tu, anaknye kene jangkitan kuman air kencing tikus. Huuuuuuuuuu masa tu memang tak terfikir pasal pregnant. Fikir takut la jugak kan aku mandi jugak dekat air terjun tu.

Kesian anak kawan aku tu sebab anaknya masih baby 1 tahun la lebih kurang. Almost 3 weeks jgk duk di wad untuk survive dari kuman kencing tikus tu. Aku pun cuak jugak laa sebab kencing tikus ni memang bermula dengan demam panas and lemah 1 badan. Aku smpai tak boleh nak bangun kottt. Demam sampai terketar-ketar 1 badan. Aku nak buat ujian darah tu tapi takut dengan result kan?? Last-last tak pergi pun. Tawakal jek dok rumah. Dapat MC 4 hari okeyyy ! suhu pulak 39.5 masa tu. Tp takut denggi pun ye jgk. Tapi alhamdulillah lepas 3 hari tu demam okeyy. Tapi period still tak datang... Kalau datang pun aku memang dah standby Kotex kat rumah and dalam handbeg. Pastu masuk dekat sebulan tak mai aku check UPT alhamdulillah haha rupanya demam nak dapat Laaana !!

sO untuk 9 bulan tu aku terpaksalaaah simpan kotex dalam almari kan?? Tapi bila dah nk dekat due tu, perkara pertama yang aku terpikir adalah pad apa yang nak dipakai sepanjang dalam pantang nanti?? Lebih-lebih lagi masa kat spital lepas delivered baby. sO masa lagi beberapa minggu nk bersalin tu aku dah prepared beli awal-awal kotex Overnight ni weii. Aku beli banyak-banyak tros dalam 10 pax kot yang 30 pads ni. Mana tak nyee tiap kali nk buang air kecil tiap tu aku tukar jugak. Memang kene jaga betul sepanjang tempoh masih ada darah nifas kan??

benda ni la yang aku panggil rescue 911. 
Jadi aku nak past the protection ni kepada wanita-wanita lain.
Kenapa pilih Kotex Overnight?

1. Salah 1 sebab kenapa aku lebih sukakan pad kotex overnight ni berbanding maternity pad kan sebab pad ni ada beberapa size yang kita boleh pilih. Macam aku nak yang panjang nye 32cm. So lebih lebar lebih rasa terjamin. Al maklumlaahhhh darah nifas ni tak sama macam darah haid. Banyak and tempohnye panjang. Macam aku aritu 60 hari jugak laaa. Lepas mengurut jek keluar mencurah-curah.

2. Selesa sebab lembut. Aku suka material dalamannya. Ada aku beli jugak maternity pad tapi mungkin aku tak berapa selesa. Mungkin jugak sebab tebal sangat kan?? Kotex overnight ni nipis jek jadinye mungkin luka aku agak panjang dijahit maka aku lebih cerewet bab pad. Kalau tinggi sangat pad tu nanti rasa sakit pula pada tempat jahitan. sO kotex overnight ni amatlaah selesa sebab nipis dan tempat berjahit pun tak rasa sakit sangat.

3. murah dan reasonable jugak laaa. Kalau tak, tak akan aku rembat sampai 10 pax

seee pakai cadar putih pun memang confirm tak akan bocor and terkena cadar. hik hik Bagi yang nak beli pad semasa tempoh berpantang tu memang aku recommend sangat kotex overnight ni. Selalu yang overnight ni dah memadai and confident untuk dipakai. 

No comments:

Post a Comment