Tabung nuffnang sayer :

Thursday 13 October 2016

First time ke Pureen Baby Expo

Woooohaaa Rupanya aku ni tak pernah pergi pun pureen baby expo. Laana da masuk 1 tahun pun tapi baru realize yang oh tak pernah pun pergi lagi. Hahahahaha rasanya memang tak pernah terfikir pun nak pergi. Aku memang tak suka tempat yang crowded nih. Kalau baby expo dekat mid valley and SAAC Mall tu pun aku pergi 2x jek. Tu pun tengok macam tak ada apa sangat nk dibeli. Kalau pergi pun aku just nak cari botol susu tomme tippee jek. Tapi sekarang kt online pun ada jual yg murah. Lain-lain macam biasa jek. Tempat sesak macam tu kesian pulak nk bwak baby. Haritu aku nampak ada lagi pureen baby expo ni. Tergoda jugak nengok sebab ada sale sampai RM3.00 kn baju selai. Sape tak nak membeli barang murah lagi-lagi time ekonomi tengah gawat kan?? Tapi aku ignore jek la sebabnya 1 en suami keje pulak weekend ni. Then nak ke Glenmarie tu macam tak familiar jalan ke situ. 

Tapi minggu tu adik aku datang. Dia pulak semangat yang mengajak aku ke sana. Rajin nak teman katanya. Aku pun masih tak sure nak pergi ke tak. Tapi dah alang-alang ahad tu aku and baby bangun pagi dalam kol 7.00 pagi. sO macam rajin pulak nak ke sana. Plan mcam nak bergerak jam 8.30 pagi sebabnya nak smpai awal la kan? Expo buka kol 9.30 pagi. Huish kene la pergi pagi kalau petang tu confirm la dah ramai. Aku pergi pakai waze sebab memang tak tahu ke sana. Tapi alhamdulillah tak sesat. Sampai la tepat jam 9.30 pagi. Masa tu orang tak ramai pun lagi tapi ada lah orangnye. Nak berjalan tu kira ok lagi la ada banyak space. 

Tempat pertama we all pergi mestilah tempat baju baby yang kononnya RM3.00 selai tu kan. Betul ke idak sampai RM3.00 ?? Tapi masa sampai kat tempat baju tu mak ai dah kosong kat rak. RUpanya dah macam zombi da dorang menunggu next kotak yang hantar baju. Huishh ganas gler dorang ni main tarik je dari dalam kotak lagi. Adoii aku tak suka betul mcm ni then keluar. Aku suh adik and baby tunggu tepi tu jek tak yah masuk tempat baju. Then masa  aku g kat dorang aku nengok adik aku ngah rilek memilik baju2 yang dari baku orang tak nak dah. Kiranya yang dorang main rembat banyak-banyak kat dalam tu main amik jek. Dah la selonggok amik. Memang tak ada unlimited ok. Amik sebanyak mana nak. Then kat luar tu dorang duduk bersila and memilih. sO aku pun join adik aku la.

Banyak juga lah dapat pilih. Masa tu dapat lah 3 pasang. sehelai RM3.00 kalau sepasang jadi la RM6.00. Tapi aku memang cari baju dia duduk rumah. Macam singlet ke baju tak ada lengan ke. Baju jalan da banyak sangat. Kesian plak kan? Hihihi sO adik aku ni macam geram dia cakap nk pi masuk dalam la carik lagi. Bila dia keluar tu dia bawak lagi baju-baju. Aku sedap la memilih. Tak sedor dapatla dekat sebelas helai gitu. Kikikiki banyak tak???? Then dapatlah rembat towel 2 helai. 

Taraaa ni la barang-barang yang aku sempat rembat. Ingatkan da balik tangan kosong wei ! mana taknya makin lama tengok makin ramai manusia. Semua barang-barang ni tak sampai RM100.00 pun. 

Bawah ni semua gambar ehsan dari facebook Pureen masa expo hari tu. 













Yeay bawah sekali gambar baby pakai baju beli kat expo haritu. Sehelai RM3.00 kalau sepasang jadik RM6.00 JAdik laaa sebab kalau dekat mall sepasang RM15.00 hihihi jimat banyak nih. 

No comments:

Post a Comment