Tabung nuffnang sayer :

Sunday 23 August 2015

#32 weeks checklist brg baby ke hospital : Dah kene prepared barang baby

Dah masuk 32 weeks minggu ni tau. Punya laa rasa macam sekejap jeeekkk masa berjalan. Seriously aku rasa macam sekejap jek. Tup-tup dah masuk 8 bln kan?? Lagi sebulan lbih dah nk jmpa orang baru. Tapi alhamdulillan. kaki dan tangan aku masih tak bengkak lagi setakat ni. Doktor cakap, if dah tak bengkak tu, memang tak bengkak dah smpai delivered baby. Berharap sangat. Lagipun aku memang banyakkan berjalan.  Dekat opis ni macam-macam tempat pergi. Kadang meeting sana sini walau dalam 1 bangunan jek kan?? Lepas tu balik rumah kene plak redah tingkat 4. Memang tak tahan nak naik tangga sekarang ni. Mesti lenguh 1 badan. 

Encik husband dah bising bila nk kemas-kemas barang. Dia yang paling risau nengok aku still relaks lagi tak berkemas. Bukan tak nak, tapi MALAS nyeeee !!! Lagipun ada beberapa item xckup lagi sO jadik malas nk berkemas. Tak ada mood terus. Hahaha punya teruk perangai. Padahal boleh jek siap apa patut dulu. sO minggu lepas sempat pegi BABY EXPO dekat SACC Mall tu. Pegi pagi dalam kol 12 lbih. (Pagi ke ? -_-) ngeh ngeh. sO dapat parking dekat dengan pintu masuk SACC tu. We all park dekat PKNS. 

Dah settle barang-barang baby tu, malam semalam sempat laa packing barang baby dulu. Barang mak nanti dulu laaa pasai aku kene prepared 2 bulan dok dekat Kuantan tros. Lepas bersalin di PPUM nanti, hajatnye terus shoot ke kuantan. Berpantang 2 bulan kat rumah family aku. Cuti confinement memang amik 3 bulan, tapi 1 bulan tu dengan nak urus rumah sewa dekat Puchong tu balik. Nak cari baby sitter. Aku plan nk hantar baby sitter dekat pejabat. Pejabat aku memang ada tadika, tapi kene que la untuk masuk. Nak nak baby memang limited jek. Aku kene tunggu que sorang lagi. In case tak sempat terpaksa hantar ada 1 tadika berhampiran tempat keje. Pun kene uruskan tuuuu. Mungkin dalam sebulan kot baru dapat que untuk tadika di pejabat aku. Senang sikit. 

so 1 beg jek sebenarnya aku bawak. Karung tu nanti muat masuk dalam beg pinky tu.
Antara barang-barang baby yang aku dekat dalam karung macam karung guni tu : 

Ini baju-baju yang aku asing untuk sekali harung jek bagi nurse Supaya en husband tak selerak kan 1 beg semata cari barang tak jumpa lepas baby delivered.
1. Pampers - 1 helai
2. Baju sepasang
3. Receiving blanket
4. Kain lampin (Aku memang khas bagi nurse. Ikutla nk buat towel ke, lap apa ke. Beli 10 helai sO senang)
5. sarung kaki + tangan sepasang
6. barut 
7. toiletries 

Untuk barang-barang mcm sj bawak lebih. Aku masukkan dalam beg pink tu jew.. Barang baby kecik-kecik jadi senang laa nak menyimpan kan walau beg nye kecik sj. 

Ni pulak barang-barang dia incase kene duduk wad lama sket ke. Lebih sehari cmtu. Hope dapat keluar cepat laa kan? Tak suka dok spital lelama...

1. Baju - 2 pasang
2. Pampers - 9 helai (sj jek laa bawak banyak)
3. Topi
4. Lampin
5. Barut - 2 helai
6. minyak herbal / minyak panas untuk baby. 


botol susu jgn lupa bawak. Nanti kalau dah lepas pump ke apa ke. In case baby nk menyusu. Ada la guna jugak kan?? Bawak sebotol sudeh. 


beli yg cenonet 1. Harga RM10.00 1 set. hihi yang ni penting untuk p travel ke. Lagi2 nk p spital. Aku suka johnson & johnson sebab bau dia best 1. Plus memang elok untuk newborn pun. Dorang ada yang untuk newborn

Yeay ini laa beg baby. Beg untuk ke spital shj. Beg dan perkakas dia untuk balik berpantang di Kuantan  belum prepared lg. Banyakkkk nyeee keja kan?? Tapi EXCITED !!! 


Kaki tak membengkak lagi. Tapi dah masuk 8 bulan ni memang mula rasa lenguh-lenguh nak berjalan. Harap-harap betul la apa orang-orang tua cakap, berjalan banyak ni senang nk bersalin. 




8 comments:

  1. semoga dipermudahkan urusan bersalin ye..saya doakan tau!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ hihi ni pun makin hari makin cuak nyee. Tp nk jmpa si kecik ni pun tak sabar jgk

      Delete
  2. smoga dipermudahkan amin.
    Teringat pulak masa siapkan barang baby.

    Rindunyerrr. Barang mommy cepat2 ready tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu laa bila nk prepared nye pun tak tahu. harap2 minggu ni settled laaaaaa

      Delete
  3. Ya Allah rindunya moment sibuk2 macam ko ni yang! Ko yang ngandung, aku yang berdebar campur excited. Acano? Hahahahaha.

    Semoga dipermudahkan semuanya ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku cuak ni beb. huhuhuhu tak tahu nk ckp cmne. barang2 pn baru 20% siap packing

      Delete
  4. semoga selamat semuanya :-)
    tak sabar nak tengok baby awak. hehe

    ReplyDelete
  5. Alahaiiii kena ready la saya ni...bila bc entry awak ni....hahaha....

    ReplyDelete