Tabung nuffnang sayer :

Thursday 14 November 2013

Legaa akhirnya semua dah selesai

Maap banyak hari tergendala nak update entri. Memang busy tahap gaban ! haha penah dgr tak orang sebut macam tu masa zaman kanak-kanak dulu. Ok abaikan! Sebenarnya excited nak cerita pasal perasmian buku yang aku pernah sebut dalam entri ni : jeng..jeng.. whats next?  So rerajinkan diri baca entri sebelum ye?
 
 
So selasa lepas akhirnya selesai sesi perasmian buku yang aku sendiri buat. Actually aku tak plan pun nak kene rasmikan buku ni ke hape kan? tup tup kebetulan buku aku siap masa ada program sempena jabatan aku dengan WIF KL 12 - 14 November 2013 aritu di KLCC . WIF KL ni adalah WORLD INNOVATION FORUM KUALA LUMPUR. Best sangat and korang harus pergi. Tapi dah lepas kan, cuba lah pergi untuk next year. Aku memang every year ada lah pergi since 2011. Tahun lepas pun pergi and tahun ni pun of course dapat tag secretariat lagi sebab jabatan we all bawak speaker untuk majlis tu. Tapi tak apa nanti entri lain aku cerita pasal WIF KL. Sekarang concentrate pasal launching buku aku !!! Haip.

Hihi actually nama buku aku tu MALAYSIAN INNOVATORS: COMMUNITY WELL-BEING. lebih bertemakan innovator yang menyumbang idea mereka serta bakat merekacipta more untuk membantu masyarakat setempat and tak kira sesiapa la. Semua mereka tolong. Alhamdulillah buku selesai dicetak, selesai majlis perasmian kecil-kecilan jew. Tapi hasil tenaga sendiri kan, siapa tak suka? sO layan je gambar-gambar sempena majlis tu berlangsung okey
On the way ke Aquaria KLCC
 
 

 Berbincang sebelum pelancaran dimulakan
 
 
Inovator yang hadir untuk pelancaran
 
 
Tetamu yang hadir
 
 
Montaj untuk pelancaran. simple je sebab majlis pun tak besar. Sekadar nak berkongsi sempena minggu inovasi kan?
 
 

 Inovator yang hadir untuk perasmian. Cuma 5 yang hadir. Tu pun oke laa..
 
 

 Inovator ni agak terlewat hadir untuk sesi pelancaran
 
 
 
Crew terlibat
 
 
Ni la buku nyeee..
 
 



Ok tu je sedikit mengenai buku tu. Menceritakan pengalaman dan macamana mereka semua ni dapat idea untuk berinovasi. Best! Ada 2 bahasa, English dan Melayu sO boleh pilih bahasa yang selesa dibaca. Tahun depan projek buku innovator more on Services dan aku dah mintak permission salah seorang innovator untuk menjadi salah seorang dalam buku tahun depan. dan...Beliau bersetuju !!! Nak tahu siapa orang tu??

NORMAN KRU dengan inovasinya KRU ACADEMY
 
 
 Bersama innovator yang gembira lepas pelancaran


Yeay bersama innovator untuk buku siri ke 3

Ada yang tak sempat nak datang tu maybe aku pos je. Tapi tup2 dapat tahu ada innovator dari Sabah tu ada datang ke WIF KL. sO cepat2 aku cari dia petang. Tapi dia busy and terpaksa laah aku datang esok harinya and bagi buku tu. Sebab setiap innovator tu aku bekalkan 15 copies kepada mereka. sO total innovator yang aku jumpa untuk program ni cuam 7 orang. Lagi 3 orang maybe ada hal masing-masing.
 
 
Bersama innovator dari Sabah dengan inovasi seksofon dari buluh.
 
 
 
 
 
 
 
 
Yay tamat pasal launching Innovator book ni.
 


No comments:

Post a Comment