Tabung nuffnang sayer :

Monday 25 August 2014

Wedding preparation ~ Kad kahwin sudah sampai !!

 
Bungkusan kad kahwin. Ada 1000 copies semua nyaaaaa..

Sebenarnya Kad kahwin da sampai sebelum raya lagik, tapi poyo kan baru nak update entri ni? HUhu walaupun kad ni dah sampai lama tapi ada jgk yang aku DIy sendirik. Macam sampul kerawang2 tu aku buat sendiri, jadi proses nak menyiapkan kad tu agak makan masa yang lama. Sebenarnya kad ni aku minta kawan aku sendiri yang buat. Dia memang boleh nak buat kad kahwin jugak selain buat printing2 lain sebab kawan aku ni memang ada company advertising dan printing ni. Banyak projek besar-besar dia penah buat and hasilnye memang tip top wei !! Bab friendly memang nombor 1. Asalnye kenal kawan aku ni sebab aku ada bagi projek untuk penerbitan. sO dari situ jadi la kawan agak rapat kan? Selain melayan kerenah aku yang nak design pelik-pelik untuk kad kahwin ni, dia layankan ajooo. 

Tak sabar nak bukak kat rumah bungkusan tu, sO aku koyak sikit and buka. Hahaha giler gelojoh kan?? First tgk
"Cantik Wei !!!!"

sO aku pun memulakan operasi ku malam tu. Hurmmm seminggu jugak la aku dok meyiapkan kad-kad ni. Memang dia kasi sampul, tapi aku sengaja gedik nak menyusahkan diri nk melipat bagai kan? sO terimalaah padahnye !



sO nak tahu macam mana aku melipat sampul doily tu? Sampul doily tu aku order dari 1 instagram ni. Size yang aku order haritu dalam 9 inci. beli 1000 pcs sO dia kira dalam 100 pcs, RM9.00 . Bila beli 1000 pcs dalam RM90.00 laaa

Ni la rupa doily paper tu. Yang kaler putih. sO lipat dua untuk amik side tgh-tgh

Ha lipa je bagi penuh mcm ni.
 
Lepas dah lipat kasi center tu, ptong je ikot line. Ni supaya masa letak line hitam tu, dia tak Nampak la bekas kita potong

jadila beberapa kad yang serba putih sebelum tampal line hitam


the full set. Huhu dalam 1000 copies jugak kawan aku siapkan kad ni.
 


Oppssss !!!!


Oh ya kalau sesapa nak order banting ke, penerbitan, atau apa-apa sahaja la berkaitan percetakkan boleh la contact kawan aku ni ye. Orang melayu kita jugak =) . Nak lebih detail boleh la melawat fb, company ni ye


JEMZ ADVERTISING SDN BHD

 
atau deal dengan owner dia sendiri, merangkap kawan aku

4 comments:

  1. Cntik kad dia. Kreatif. Kita punya dulu sempoi je kad. Hehehe

    ReplyDelete
  2. lagi sebulan nk kawen tu..all the best dear :)

    ReplyDelete
  3. omg!!! sangat cantik sis!! bookmark ni haha

    ReplyDelete
  4. sis nanti nak address instagram untuk doily paper tu ya :D

    ReplyDelete