Tabung nuffnang sayer :

Thursday, 13 April 2017

Seriously ... Every girls need this >> KATE VANITY MIRROR

Sebenarnya aku dah berangan lama dah nak pakai cermin make up ala-ala kate vanity mirror atau lebih senang dipanggil KVM la yerrr... terbelit-belit lidah aku nak menyebut nama omputeh tuh haaa. Hajat nak memakai cermin tu dah lama tapi aku pendam la dulu sebabnya nak menunggu rumah baru siap kan?? Banyak pulak nak beli perabot baru sekali itu yang menunggu dan menunggu. Nak hias rumah ni kita tak perlu gopoh-gopoh pun. Cool ... rileksss.. haha hurmmm kene cool la mcm se'cool' aku menunggu kunci rumah yang masih belum ada apa-apa khabar berita. Hurmm sO kita tunggu jek laaa khabar gembira dari pemaju tu iyee?? 

Seriously KVM ni bukan meja + cermin make up yang biasa-biasa yeeee. KVM ni cermin make up yang ada lampu tepi tepi tu. Dekat bingkai cermin. Memang nampak and senang gler kalau kita nak bersiap, especially kalau nak make up. Kenkadang kalau nak pakai make up jenuh laa p cari bawah cahaya lampu kennn??? Hahaha aku rasa semua perempuan pun sama. Senang nak nampak macam-macam dengan jelas kalau nak bersiap tu. Itu la serba sedikit pengenalan mengenai KVM. Kalau korang tak dapat imagine camne bentuk cermin tu, nengok jek gambar yang aku amik dari facebook and google ni yeee. 

menarik tak meja solek mcm ni???? Lagi-lagi kalau kaki make up macam aku nih.. 





Mana nak cari KVM ni??? Haaaa actually aku pun pernah tertanya-tanya mana laa nak cari kan cermin nih??? Macam susah jek?? Tak yah susah-susah. Sekarang ni kan zaman online jek semua. sO Boleh order jek direct dengan Make Up Murah by Naomie / Naomie Licouz . Ni link facebook beliau. Seriously masa aku masuk page FB dia, perggghhhh teruja gler nengok macam-macam jenis size and warna beb KVM yang dia jual. Range price pun not bad jugak tapi better korang pm dia sendiri. Bole beli cermin sahaja or kalau nak pakej dengan meja solek pn bole. Tapi macam aku ruang bilik yang agak terhad, aku berfikiran nak cermin sahaja. Then lain-lain aksesori tu aku beli rak yang tak akan makan ruang. Hurmmm begitulaah kalau rumah kecik kan?? Master bedroom pn kecik sajoooo. sO korang cmne?? mengidam jgk ke idokkkk ????  

Haaa kat bawah ni aku sertakan sikit picture-picture KVM dari page Make up murah by Naomi  and ehsan encik Google





Best kan kalau ada KVM nih?? Hurmmm so ni adalah antara whistlist aku untuk tahun ni jugak. so Far kalau colour feveret aku untuk bilik utama of course laaaa kaler putih kan?? Memang aku suka perabot-perabot warna putih nih. Aku dah siap lakar and pikir dah pun apa yang nak di letak dalam bilik tidur utama aku kat rumah Shah Alam nanti. Hurmmm berangan tak salah kan?? Tak mengharap sangat kunci akan dapat dalam masa singkat ni since aku pun ngah dalam pantang lagi kan??? Buat semak kepala jek nak memikir macam-macam. Cumanya bila da macam ni aku mula la stat berangan pasal nk hias-hias rumah kan? Especially bilik utama tu nanti.  Tak adalah besar sangat, tapi bolehhh laaaaa. Banyak sangat  berangan nih ! huhu risau tak ter'achive' jek hahahahahahaa. Besau nau impian kan?? Besar impian besar jgk ongkosss nye $ $ $ $ $ $...

sO dekat bilik tidur utama tu keluasannya cuma 13 kaki X 9 Kaki. Kecik juga tapi nak buat mcm mn?? Terima sajoooo. .

Dari pintu masuk 
dari dalam bilik menghadap ke bilik air

Huhu so aku semangat siap lakar layout dalam bilik tu risau2 takut tak muat ke barang-barang nk dibawa masuk sebab mostly semua barang and perabot tu ada je di rumah sewa sekarang. Kene ukur ler. cumanye bila da ada 2 baby ni katil queen pn tak muat lagi. AKu fikir nak tambah katil and gabung jadi 2. Tapi memang tak muat laa so aku hanya akan gabung queen + super single shj yg memang ada kt rumah. Dah ukur jugak tetap muat.. ngeh ngeh.. so gambar untuk katil pun idea hasil dari menggodek google leeee. Terpaksa la simpan contoh supaya encik suami tak cakap aku punya idea ni pelik-pelik. Orang lelaki apa tahu??? Huh ..




haha abaikan lakaran yg comot ni. yg penting bole nmpk kt mn aku nk letak perabot yeeee
korang nampak ke idak???
nampak ke idokk???
O_o
Hah macam mn?? Hahaha so kat meja solek tu tak bole la ruang yang besar. Benda wajib seharusnya ada KVM (mirror shj)  dan rak simple yang boleh dapat dekat di Ikea of course. Hurmmm aku ada usha da sebelum ni. Hahaha gigih kan?? Cuma picture yang aku godek untuk simpanan ni tak ada laa cermin ala KVM tuh. Cuma nk cari rak untuk jadi simpanan make up mcm tuh. Simple kan???



Dalam banyak-banyak KVM tuh aku berkenan hat nih. Kecik pun kecik. Tak ada kecik sangat. Then ada rak tepi hihi. Harga pun not bad. Ish senang cite korang pegi lah PM sendiri ke page

cun kan?? 



Tapi sebenarnya apa keperluan yang perlu ada pada sesebuah Vanity Table and mirror ni adalah :

1. Selesa untuk kita menghias diri. Space kecil tak apa asalkan tak semak. Cermin kecil comel pun     tak apa jugak. Tapi tak naak la kecik sangat kan???
2. Ada cermin dan lighting yang baik.
3. Ada rak / meja yang boleh kita letak all together peralatan make up. Make up perempuan. Faham-fahamlaah memang banyak kottt.
4. Ada kerusi comel. Sebab aku suka make up sambil duduk.
5. Ruang udara/ angin haha sebab kalau make up ni kita rasa panas jadi bila berpeluh make up pun tak jadi sebab peluh-peluh membuatkan make up jadi tak cantik.
6. Bole make up ala ala 'diva'. *acah jek*

Okey laah da puas berangan. sebelum habis cerita bab berangan. Aku share bilik di rumah sewa aku sekarang. Memang tak lengkap pun lagi. Tunggu la kalau dah di rumah baru nanti baru aku nak cantik-cantikkan bilik tu. Sekarang semangat tu agak tak optimum lagi. Meh layan gambar before. Hahahaha.. Gambar after menyusul selepas di rumah baru. Hahahaha poyo tak??







Haha malu nak menunjuk meja solek sekarang. Ala kadar jek laaa. Asalkan boleh touch up sesikit. Hurmmm so tunggu la da ada KVM sendiri nanti yeee

Tv pun dari zaman belajar smpai bawa ke rumah sewa zaman bujang and now da kawin anak 2. Masih elok lg weiiiii.. Hihihi sayang nak buang. Kenapa nak buang kalau masih elok kan???

Hihi panjang lebar bercerita. Beria betul and semangat kan?? Haaa untuk pengetahuan korang, sebenarnya page facebook Make up Murah by Naomi ada menganjurkan 1 contest. Iaitu contest Kate Vanity Mirror nih. Itu yang semangat betul aku bercerita. Nak nak memang kene dengan benda yang aku memang dok survey. kebetulan kot dan harap-harap kebetulan ni pun boleh menang. Hihi ..


CONTEST SAYA NAK MENANG KATE VANITY MIRROR 

sO bagi yang nak cuba join contest ni. Meh aku tempek syarat-syarat. Korang baca sendiri ye. Nak join and cuba-cuba rezeki pun boleh. Mana tahu boleh menang hadiah tu. Kalau korang menang and tak nak hadiah tu, boleh bagi aku hik hik. Oh cepat tau! sebab lagi 2 hari contest ni tamat.

SYARAT2:
1.Memiliki blog peribadi dan social media akaun yang aktif.
2. Tulis satu artikal MENARIK tentang KVM. Karang sekreatif yang mungkin. Pastikan letak link facebook : Makeup Murah by Naomie disertakan.
3.share di social media dan tag 2 rakan ada. sertakan #katevanitymirror  #makeupmurahbynaomie


Ok lah. nanti kita sambung cite lain pulak ye. Hurmm duduk berpantang kat rumah ni bahaya jugak pasai nyeee banyak duit mengalir shopping online. Bukan shopping apa. Shopping barang-barang make up jugak. Haish susah kalau dah suka sngat tengok barang-barang make up nih kan?? 

No comments:

Post a Comment