Tabung nuffnang sayer :

Monday, 5 January 2015

Jom rebut Cinta dari Maybank #iLove

Kalau sebut jek kad kredit memang ramai yang takut sangat. Yess aku pun dulu tergolong dalam mereka-mereka yang takut nak mempunyai kad kredit. Takut berhutang laaa. Takut interest mencanak2 naik laa, takut tak mampu bayar laaa, and paling alasan femes takut terSPENT lebih dari gaji kita. Hihihii yess aku akui benda tu semua memang kita perlu aware dari awal. Langkah-langkah penjimatan perlu diamalkan dalam diri. Aku sendiri memang tak pernah ada kad kredit selama 3 tahun bekerja. Apa jek iklan pasal kad kredit jek memang aku lari. Tapi... TAPI !!! lepas tanggapan aku pada kad kredit ni berubah bila aku sendiri terpaksa ADA kad kredit jugak. Huhuhuh
 
 
Al-kisahnya terpaksa jugak buat kad kredit sebab aku perlu menghadiri conferences bersama bos aku di Bangkok. sO kalau melancong ke luar Negara ni, kita memang digalakkan ada kad kredit untuk langkah berjaga-jaga. Mungkin untuk membayar tiket kapal terbang, hotel, dan jika kita tak nak bawak duit banyak-banyak. sO nak tak nak memang laa terpaksa buat jugak. Maybank Mid Valley boleh siapkan kad kredit dalam masa beberapa jam sahaja bagi mereka yang urgent sangat. Tapi bagi yang tak urgent boleh dapatkan di cawangan Maybank berhanpiran. Dalam 2 minggu kad akan siap.
 
 
sO lepas jek pakai kad kredit, and ni dah masuk tahun ke 2 aku pakai rasanya tak ada pun masalah-masalah takut terlebih bajet or terlebih guna. Memang tak ada pun, malah aku rasa lebih senang and kalau spend banyak-banyak dapat macam-macam reward/ point. Contohnya kalau rasa tak nak keluarkn duit lagi, or orang ramai untuk que di bank aku swipe jek kad kredit. Taraaa ! Settled. Kalau shopping on weekend dapat point lg. Kiranya aku akan guna jika ada emergency case. Ingat yeee EMERGENCY !

Memang Emergency sangat. Ko bayangkan kalau tak buat kad ni masa ke Bangkok arituh. We olls kendakang memang terpaksa pakai duit sendiri dlu. Tak kisah pun sebab memang dapat claimed balik, cuma risaunya takut duit yang dibawa tu tak cukup ke, apa ke kan??? Masa ke Bangkok arituh duduk hotel Le Meridien, sebab kene ikut bos. sO 3 malam total RM1,607.00 sO ko hado?? Lagi 1 kalau ada kad kredit, kita boleh siap mintak they all convert dalam RM tros. Senang cerita. Resit jangan lupa masa nak claim ! Kisah di Bangkok boleh refer entri:
Bangkok 1
Bangkok 2
Bangkok 3
Bangkok 4
 
Masa kemas-kemas dompet tadi untuk mengeluarkan and membuang segala resit dalam dompet yeee.
FUh ! habis berbelanja sakan
 
Kalau nk beli barang-barang and nak bayar bulanan, melalui kad kredit tak ada penambahan interest macam kita bayar setiap bulan cash. Nak booking tiket flight pun senang if ada kredit card ni. Sangat menyenangkan kerja dan menjimatkan. Tapi kalau nak pilih kad kredit pun perlulah membuat survey. Pastikan kad anda banyak kelebihan seperti dari Maybank. Pernah imagine korang beli mcm-mcm barang and apa yang kita dah belanjakan tu kita dapat balik. Kiranya Macam Cashback la
 
 
 
Hah tak percaya??? Betul.. Tak akan laaah Maybank nak tipu pulak. Yess kita boleh dapatkan balik Cashback dari Maybank tapi dengan syarat kene berbelanja and swipe dari Credit Card Maybank laaa. Baru laa adil and saksama kan?? Menariknya sekarang ni Maybank sedang baik hati adakan Campaign spreading the love untuk pelanggan-pelanggan tersayang mereka melalui 1 tawaran istimewa yang dipanggil  Maybank #iLove Campaign .  Huish ni bermaksud belanja sakan isi petrol, shopping barang rumah, runcit, baju and macam-macam then Maybank bagi pulak 100% Cash Back ???? Siapa nak kasi ni oi !
 
Bermula 1 Oktober 2014 sehingga 31 Januari 2015 ni anda-anda semua bolehlah shopping menggunakan Kad kredit Maybank ye?? Terms boleh baca kat sini ! Melalui Kampen ni, anda semua berpeluang memenangi 25,000 Air Miles, Enjoy 100% Cashback, dan memenangi Volkswagen Polo Sedan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Haa bolehlah sign up atau dapatkan mana-mana Kad kredit Maybank ye? Cepat sebelum kempen ni tamat !!
 
 
 

2 comments:

  1. Saya xde kad kredit . Ada Kad Debit je.. wikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi kad debit pun jadiklaa. ala-ala swipe jgk tu

      Delete