Tabung nuffnang sayer :

Sunday, 19 January 2014

Kasut boot tinggi dah dapat dicari !!


Hiii selamat pagi semua.. Harini macam tak sempat2 je nak sharing pasal kasut boot ye? Hihi kalau sesapa yang pernah baca entri aku yang my 2014 cheklist! tahu lah yang kasut boot ni termasuk dalam aku punya senarai untuk barang-barang / impian bagi 2014! Hew hew.. sebenarnya tak la jangka nak beli pun, cuma nya aku fikir nak pakai masa majlis makan-makan di jabatan aku. Tema Nye yang ala-ala kasuat and santai, sO tak salah nak add on benda ni. Plus plus leh pakai untuk lepas2 ni pulak. Kennn ?? Jadinya aku round-round dengan ibu aku kat mall. Mostly sume yang jenis rendah. sO ibu aku tak berapa berkenan aku pakai boot rendah sebab aku ni golongan pendek kot. Haha tinggi aku cuma 150cm, jadi kalau nak pakai kasut boot ni kene laa Nampak tinggi gitewwww !! Korang imagine sendiri ye..


Jalan punya jalan, masuk Timberland cari kasut macam kawan aku pakai tu, memang lah price dia bgtahu dekat US RM250, tapi aku masuk butik Timberland ... harganya adalah RM699.90 yee.. Alaa malas nak membazir sangat lah sebab budget bawah RM200 or RM150 . Hahaha  Kawan aku tu pramugari, jadi dia boleh lah merantau merata-rata cari kasut or barang murah2. Bestkan jadi dia. Ermm tak apa tak ada rezeki kita, so kita move on cari yang lain. Masuk macam-macam kedai, jumpa butik Clarks mmang ada butik cantik2 tapiiiiiiiiii harga dekat RM400 pulekk. Tak apa Clarks ni  simpan dalam list Hantaran nanti. Hahaha =)

Okey lama jugak usha kasut, tup2 masuk Nose butik terbekenan kat boot yang kaler hitam ni. sO try punya try macam ngaam je. Tinggi pulak tu, sO tak lah Nampak aku ni pendek kan? Masa try tu pakai jeans, jadi macam cantik sangat laa bentuknya. Cuma picture pakai seluar jeans dengan boot tak sempat nak snap pulak. Excited sgt kot sebab dah jumpa boot yang ssuai dengan ketinggian and ketampanannya. Memang lah jenama pun biasa-biasa tapi oke laa. Kebetulan harga murah ada less, jadi sesi merembat berlaku. Tapi size 4 pulak HABIS !!! sO aku cuba size 5, boleh laa still boleh berjalan dan bila pakai stoking Nampak selesa tros. selamat ada stok lagi sebab kakak promoter tu cakap, size 5 pn tinggal 1 je !! Harganya pun tak mahal Lepas less tak sampai RM150 pun. hihihi save money


Yess colour hitam je paling anggun n ROCK !! Ada 3 colour biru navy, pink cherry and hitam. jadinya HITAM pilihanku

sisi tepi nya. Aku memang kurang berkenan part belang-belang tapi ibu cakap itu la pemanis tak nak kasi garang and jantan sgt. Okey !

sisi depan. Dalam dia kain baldu, memang selesa klau pakai. Tak sakit. Tapi kalau nak selesa kene pakai pelapik kaki span dalam so selesa berganda. Itulahh nak carik jugak !

Sempat pulak posing masa nak keluar dengan mak keesokannya. Hihi pakai kain je tapi tak tahu pulak boleh je pakai kain. Lagi cun !

Ok dah selamat posing dan selamat jadi hak milikku ^_^

Senarai 2014
Follower blog 500 orang
Note 2
Kasut Boot
merisik day
novelis
muslimah sejati
Ada lagi banyak checklist lagi ni nak dikejar =)


11 comments:

  1. cantik.. tapi sejak dah kahwen ni, suami tak bagi pakai kasut tinggi2 dah. hehehe. takut tergelecek. hari2 pegi opis pakai sliper je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi kalau tinggi best pakai flat shoes. Tapi kita pendek je. haha.. Kt opis kene pakai office wear, sO harus pakai kasut yg bertumit and bertutup. HUhu.. Nanti pengurusan tegur.

      Delete
    2. kite mmg tinggi, tapi suka pakai kasut tinggi. Lagi2 wedges. Nasib baik la kat sini okey je. Kalaua da public, cepat2 sarung kasut sarung hehehe

      Delete
  2. Amboi. Bukan main tinggi lagi boots ni. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelebihan orang pendek. hihi tinggi 150 je.. nak jadi pramugari pun tak lepas sbb tinggi mau 157 above. lau naik flight pun failed sbb slalu mtk tlg steward ltkkn beg kt atas kikiki.. ^_^

      Delete
  3. Cantikkk..sukaa laaa..berat tak ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berat. Slalu boot berat kn ?Haa ni ringan. mybe tahu sbb utk perempuan kot. Cari dekat butik Nose

      Delete
  4. gorgeous...cantik pakai ngan jubah long skirt . dress... jeles plak..hhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yap, memula tak terfikir nak pakai dengan kain kn? skali pakai rs ok pulak ^_^

      Delete
  5. saya dah lama cari boot mcm ni, blh bagi kod nya kalau ada, d butik nose mana ye beli. hari tu sy kee charles n keith dah jumpa yg berkenan saiz pula tiada. sy pulablk kl sethn 4 5 kali saja, kdg sempat shopping kdg tak sbb masa byk spend dgn famili. sbb tu reason blk kan. thanks

    ReplyDelete