Tabung nuffnang sayer :

Tuesday, 21 January 2014

JOM Berjimat cermat !!!

 
gambar hiasan jeww hihi
 
 
seperti kebiasaan, sekarang orang ramai dah mulakan kempen berjimat cermat untuk berbelanja secara berhemah kan? Even korang bukan Malaysia Hari ini setiap pagi pun dorang war warkan berkaitan berjimat cermat, smpai ada yang bawa bekal makanan ke pejabat. Hihi Sape yang rajin nak sediakan bekal and bawa ke opis ? Aku rasa tak ramai yang nak bawa bekal ke opis. Malu ke or malas xsure laa. Cumanya kalau bujang macam aku ni nak bawa bekal macam banyak rencah2 nak di buat laa. Klau family berbaloi jugak laaa. Kiranya kalau nak membeli barang dapur tu, boleh ke pasar. Amik initiatif untuk ke pasar. pasar tani and so on. Sebab mostly harga di mall dengan pasar tani ni, agar berbeza sedikit. Walau beza RM0.50, RM1.00 tapi kalau dah membeli barang 10 jenis tak ke dapattt la jimat RM15 ke, RM10 ke kan??? Duit jugak.
 
 
Tapi berjimat cara aku lain sket sebab aku berjimat cermat versi HERBALIFE . hihi Eh tak mahal ! Memang tak mahal! Sape cakap sarapan dengan Herbalife mahal? meh aku tunjukkan caranya. Sebab kalau sarapan pagi pun rata-rata cecah RM5 - RM6 kan??? Kalau shake herbalife formula 1 tu harganya RM170 sahaja. Tapi itu kalau bukan ahli. Harga ahli cuma RM132.00 Oke let say if u all gunakan tuk sarapan, it just RM132.00 !!! Memang kalau gunakan untuk sarapan, rasanya Herbalife ni tahan kot sebulan lebeyyyy . Jadi mari jadi ahli Herbalife cepat-cepat yeee !! Tak mahal dan seumur hidup pulak tu

 
 
ni laa shake herbalife perasa strawberry u Olls ! Khasiat dia :
55 nutrisi
Mengenyangkan. Kiranya korang bekpes dengan shake ni inshaa Allah boleh jew kenyang sehingga lunch hour nanti
Boleh kurus
Simple bekpes prepared
 
 

Bila waktu lunch hour tu, aku akan berpusu-pusu dengan rakan-rakan aku ke kedai makan macam biasa. Aku kan manusia normal juga. Hihi mesti ada rasa lapar and nak makan nasi kannn. sO makan nasi pun aku akan amik lauk ikan, sayur-sayuran. Elakkan daging and ayam. Tapi sekali sekala no hal punya lah !!!!! Serious !! Tapi selalu aku akan letak RM50 seminggu untuk perbelanjaan lunch hour and lain lain. Haha let say tenghari je RM7.00. Tapi itupun without air sebab aku memang wajib bawak air kosong sndiri !!! Hihi Air kosong dalam 500ml memang aku selalu bawa la. Kawan kawan sume tahu sO let say RM7.00 x 20 hari bekerja = RM140.00
 
 
Malam pulak aku memang tak mau makan nasi. Aku tak mau telan Herbalife. Boring jugak kan pagi pagi dah amik Herbalife. sO aku nak makan tapi aku tak mau yang menggemukkan. NASI ?? NO WAY !!!! aku memang tak sentuh nasi malam-malam. Ok, selalunya aku akan beli Tuna. Aku akan bancuh siap-siap untuk letak dalam peti. sO setiap malam aku akan makan 2 keeping roti dengan tuna tu.
 
Roti RM2.40
Tuna RM5.10
Bawang + limau nipis RM2.00
 
Ni tuna yang siap d bancuh. sO simpan je dalam peti ais. Dalam 7 hari ni confirm ckup punya !

 
Taraaaa ni la sandwich tuna ^_^

Untuk resipi boleh klik resipi sandwich tuna
 
Total seminggu = RM9.30  untuk makan malam sahaja. Alah mayonies and marjerin tu u all beli sekali pun tahan kot sebln lebey or 2 bln right ?? Tapi kadang-kadang aku spare kan dirumah honey star or coco crunch supaya boleh Ngap dengan susu ke. Kadang aku spare kan biskut kering cap pingpong untuk cicah dengan milo panas ke! Haa sO ada je cara untuk berjimat cermat cara orang bujang ye. Elakkan la makanan tidak berkhasiat macam maggi ke, jajan yang langsung tak berkhasiat!!!
 
yeay sedap kan biskut cap ping pong cicah milo panas
 
sO example macam aku kirakan perbelanjaan untuk sebulan makan pagi sehingga petang tadi, dapatlah spend cuma RM282.00 sahajaaa !!! Jimat tak? Hihihi dan cuba korang bandingkan price dengan korang makan pagi tenghari dan malam di luar. Mesti mahal! Kurang berkhasiat pulak. sO lepas consumed Herbalife tu tadi, at least korang dah memberi tubuh badan korang makanan seimbang. Sebab pagi ada NUTRISI, Tengahari ada KARBOHIDRAT & PROTEIN, mlm ada LEMAK hihi . Automatik badan korang nanti sihat and + Kurus. Kalau nak kuruskan badan, amalkan Herbalife dan minum air kosong sekurang-kurangnya 2liter 1 hari yeeee. Kulit pn cantik tw. seyes cakap tak tipu hokey !! sO klw nk order herbalife masih sempat ye. Whatssap je 018 2178984
 
 
it was me now 2014
 
 
me 2012 O.o
 
nak tahu pasal herbalife lagi, korang gi labels aku belah kanan ni, klik je HERBALIFE. All about Herbalife ye ^_^
 

1 comment: