Tabung nuffnang sayer :

Monday, 20 January 2014

Combined baki CUTI !!!

Harini kene update baki cuti tahun lepas (2013). Phewww sO baki yang ada pada tahun lepas tu kita boleh campur untuk tahun ni, or nak simpan dalam tabung yang dipanggil faedah gentian cuti rehat. Hihi. sO semalam aku tunggu emel dari pihak HRM aku untuk baki cuti tahun lepas. Cuak jugak sbb dah lupa berapalah baki yang tinggal. Kalau boleh Janganlah pakai semua cuti-cuti tu sebab kita boleh kumpul untuk sesuatu upacara. Misalnya kalau nak berkahwin mesti pakai banyak cuti kan? sO macam aku yang merancang nak berkahwin pada tahun 2015 ni, jadinya aku memerlukan cuti yang banyakkkkkkkk ! Mau dekat 2 minggu reception je, persiapannya belum lg, cuti untuk percutian honeymoon dan sebagainya. Jadi kene bijak merancang. Belum lagi dengan Cuti Raya puasa, raya haji kann???
 
 
sO masa HRM emelkan baki cuti tu, ergghhh tarik nafas lega sat. Ok laaaa 16 hari lagi. Huhu Setahun diberi cuti 25 hari. sO kene kira-kira laah berapa nak masukkan tabung dan berapa untuk masukkan dalam cuti tahun 2014 ni. Tp klw da tarik byk ke tahun ni, make sure simpan lagi untuk tahun depan pulakk. Begitu ! Lagipun aku baru 3 tahun bekerja, jadi nak kumpul2 cuti gentian tu banyak masa lagi. Yang penting cuti kumpul2. Haaa sesapa yang boleh anjak cuti tahun lepas ke tahun ni, make sure korang kene pandai2 bahagi masa cuti tu ye. Okey tu je nasihat aku hihi
 
 
Yeayyy baki cuti tahun lepas adalah 16 hari. Sebenarnya 16 hari ni sikit je sebab ada kawan2 aku baki cutinya 21 hari pun ada. HUhuhuu sight ~


Baki cuti tahun 2014.

Ok ni la keputusan aku. Aku nak tarik 14 hari ke tahun 2014, dan 2 hari ke cuti gentian. Makanya total cuti aku tahun 2014 adalah 39 hari . Sikit kan. Hihi make sure tahun ni kene tinggalkan baki lebih dari 15 hari laa.
 

No comments:

Post a Comment