Tabung nuffnang sayer :

Saturday, 9 November 2013

tips DIy hiasan bilik pengantin


hye slamat pagi.. pagi2 minggu dah sbok nk sharing psl tips ssape nk jimat utk blanje kahwin. antara salah satunya part bilik pengantin. rata2 ada yg spent a lot jgk utk bilik pengantin kan smpai seribu pn ada. eh what a function smpai bilik tido pengantin pn nk mmbazir??? for me boleh Diy sdiri. lagi jimat and simple. ok kenapa aku cakap tang bilik boleh jimat. mcm aku, aku lbh suka simple and nice. xnk berserabut2.

gambar di atas tu mmg bilik tido aku sdiri. mmg la blom utk perkahwinan, tetapi klw kahwin pn hiasan dia akan tetap begini. mungkin cuma aku akan tambah bunga2 fresh dlm balang kacang, and lampu tido kiri kanan ..sekarang ni ramai suka Diy sdiri barang2. bkn apa, klw Diy tu boleh pakai sdiri lps ni berbanding kita sewa semua peralatan. senarai semak utk Diy bilik pengantin:

1. karpet. cari la karpet sekarang kan banyak pattern. tpulang pada tema bilik, mcm aku pilih english style jadi karpet merah utk naik seri kaler putih yg lain. harga karpet xsmpai rm200 rsnye. rm100 pn ada

2. cadar pengantin. klw bole beli lps nikah pn boleh pakai jgk. tema putih pilihan aku. nk lg ok beli time sale. kdg2 rm600 klw less 70% da berapa jd nye??  aku ada beli 1 cadar rm180 after 70% . harga ms tu xsilap rm699 ke berapa x igt





3. hiasan bungan. ikot la nak plastik or fresh flower. bg nmpk seri bilik. bajet bunga dlm rm250 ok tu... frame gmbr pn ok utk hiasan lbh kepada english style. jam or whatever yg klau cari btol2 frame only rm50  ada yg rm30 tgk kedai la. ok?

4. langsir . beli yg utk di pakai jgk terus. xsilap rm300 da dpt yg ok tros. tempah or what ever.

simple tp aku lbh suka mcm ni. semua brg2 boleh beli sikt2 sb utk keperluan asas bilik jgk kan.. total semua brg2 ni :

karpet: rm200
cadar :rm180
langsir:rm300
frame gmbar: rm100
fresh flower:rm200

total: rm980
 benda2 ni sume hak milik kekal korang. ^_^

No comments:

Post a Comment