Tabung nuffnang sayer :

Saturday, 23 November 2013

sandwich tuna utk kesihatan

hi good morning.. morning ke?? bole laaa morning lg hari2 minggu mcm  ni. mesti ramai yg bangun lmbt .. cuti2 mcm ni je boleh rest kn. tp klw jumaat  sbtu cuti kt kl san slangor ni aku lg sukaaaa .. ok pepagi td aku da cari bhn2 buat sandwich tuna.. xth npe tringin nk mkn tu sgt2222 ... hihihi sandwich ni pn dari resipi mak aku dulu2.. aku pnh tgk dia buat dlu. tp td aku terlupa nk beli timun dan tomato .. aduh xpe la botak la sandwich tu nti...

antara bahan2:
1. roti gardenier kecik RM4.20 (xigt)
 2. mayonis RM6.00
 3. limau nipis sbiji RM0.20
 4. bawang besar sbiji RM1.50
 5. mentega RM 5.60
 6. 1 tin tuna ayam brands RM 5.19

Total RM17.50 je untuk 1 bantal roti tw

 haaa ni la rupa bahan2 tu. make sure lengkap. aku cuma xsmpat beli tomati dan timun je huhu lupa beli td. haa pertama sekali korang kupas bawang besar dan potong jadi seperti gmbr di bawah.. potong jd pjang2 begini..




 kemudiam masukkn je bwg td dlm tuna yang dah diasingkan dlm bekas lain.. haaa then, gaul2 sikit, kemudian masukkan la mayonis. mcm aku td ltk 3 sudu besar mayoni. cmpur dan gaul jee smpai la da sebat. oh lupaaaa nti korang jgn lupa msukkan garam secubit je. jgn byk nti masinnn hihi


 adunan tuna yang dah siap sebati td. tp klw byk2 bwg lg sedap tw hihi


 kemudian sapukan marjerin pd 2 keping roti, sapu nipis2 jee ye. then lps tu ltk la tuna td.. ptot ptong timun n tomato bulat2 kepit antara dua dlm roti. tp terlupa beli td



 yeaaaaaa akhirnya da siap. dapat la sebantal roti size kecik tu tw. haaa ni antara mknan berkhasiat n xde minyak. sedap plak mkn wlw rupa dia hodoh sikit . so sekian resipi sihat dari aku ari ini...

2 comments: