Tabung nuffnang sayer :

Thursday, 1 August 2013

DIY manik bj raya hari ke -2


Oh tensionnya rasa sebab nak DIY manik kat baju raya sdiri tak siap-siap lagi sedangkan raya dah Khamis depan. Hari ni hari jumaat, jadi aku memang nak gunakan masa 3 jam lunch hour kat opis nih untuk jahit mana manik-manik yang tak siap lagi. Actually baju ni dah lama siap. Tapi sebab terlalu busy memang tak sempat nak siapkan. Tengok laahh... Separuh pun tak sampai. Memang tak ada masa langsung nak menjahit. Hari-hari busy dengan keje sampai bawak balik keje-keje opis ke rumah.

Hew hew hew... anak sape lah kan ^_^
Tengok lah separuh pun tak sampai progress siapkan jahit manik scrummble kat lengan. Actually baju ni untuk raya ke 2 jadi tak lah semangat sangat. Hew.... Cuma di sebabkan kosong sangat so aku memandai-mandai tambah manik sendiri. Konon macam rasa hebat kan??

Tapi aku suka kaler baju ni walapun dah lama beli kain ni. Beli masa sale kat kamdar RM8.90 1 meter. Material dia lembut and tak panas. Simple sangat-sangat sebab aku memang suka baju yang tak ada corak-corak. Memang aku selesa dengan mini kurung yang kosong je. sO ikut kita nak tambah aksesori macam mana kan? Macam aku tambah scrummble manik ni dengan tudung ala Fareeda yang corak-corak ^_^




Okey walaupun macam Nampak tak siap lagi kan picture kat atas, tapi sebenarnya tu untuk baju lengan kiri. Lengan kanannye dah siap 100% !! Haa macam ni laa hasilnye hasil kerja tangan aku. Padahal ni first time jahit manik tau.
Actually aku beli manik biasa-biasa je. Malas nak memahal. Sebab Baju raya hari pertama dah spend banyak sangat. Hantar tempeh manik kat orang dekat RM130
so Aku amik jalan jimat beli manik and jahit sendiri untuk baju raya hari kedua.
Manik ni aku beli kat GM Klang. overall 1 bekas yang aku beli macam gambar atas, dalam RM37.00



Haa kalau manik pasang scrummble style. So tudung Nye macam ni lah coraknye pulak.
sEe best kalau baju kosong ni boleh carik tudung-tudung cantik macam ni.
Tudung ni aku beli kat kawan sendiri jew. Selesa and best sangat dipakai.
Suka!! 

K tu jew nak ceghiteee !!

3 comments:

  1. wow kemas nya jahitan.rara mcm xsempat dh nk bermanik manik ni.smpt buat kat baju anak je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu ni pn tak tahu sempat ke tidak?? sebab isnin ni mlm da balik ke kampong... =(
      sO ada masa ahad je sebab sbtu meseti nak bjimba-jimba shopping ^_^

      Delete
  2. kedai manik yang murah adalah kedai my collection trading di tingkat 1f-30&31, 2f-120. telephonekedai adalah 0333251470

    ReplyDelete