Tabung nuffnang sayer :

Thursday, 1 August 2013

5S work station before balik raya !! Yippi !!

Haaaa arini aku agak rajin sedikit la. ermmm habis sebelum ni malas ke? Oh no no no!! sebenarnya aku malas bab nak kemas-kemas tempat kerja aku je. Kadang kita busy, nak cepat, selalu tak ada kat opis, barang main letak, campak, amik tinggal and macam-macam laaa jadinye memang tak terurus. Kalau ikutkan 5S ni memang penting. Memang wajib pun amalkan 5S di work station memasing.
 
Haaa sO sementara hari rajin sedunia kan? aku pun mengemas mana yang patut dulu la, yang termampu. Bawah ni contoh masa meja aku sangat bersepah. Kira gambar BEFORE laaa..
 
Barang-barang tah hape-hape bersepah atas meja.

 
kertas kitar semula pun main campak-campak kan? 

 
Almari pun bersepah dengan barang-barang x diperlukan
 
Okey ni lagi Dasyat !!! 

 
Memang hodoh kan meja aku nih. Heww heww...


 

 
Okey selepas 2 jam kemudian hasilnya ...
 
Gambar AFTER kat work station aku..
 
 
jeng..jeng ..jeng..





Oh nak highlight skettt... Hihi korang nampak tak Kalendar tuh ??
Yang bertanda hitam tu adalah jumlah hari bercuti aku sempena raya nanti
yipppiiiii!!!!
 
dekat 12 hari jgk total cuti aku ^_^
 






 
Okey setakat ni je aku rajin. so lepas ni nak bercuti pun tak adalah rasa semak sgt meja kan? Maklumlah cuti lama-lama nih kan. Balik kang tengok meja brsepah langsung tak ada mood nak kerja. Jadi korang-korang semua jagalah work station masing-masing ye ..
 
 

2 comments:

  1. azie pun sama ikut mood nk kemas ..datang rajin habis sume hehe..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi nih tak tahulah berapa lama bertahan meja kemas macam ni :)

      Delete