Tabung nuffnang sayer :

Saturday, 27 July 2013

Kahwin lelaki muda untuk rasa hebat ke ?



Wah kemain tajuk entri kan ? Kahwin laki muda ni untuk rasa hebat ke ? hihi ye la mana tahu kot-kot ada orang pikir macam tu sebab lately dah macam trend plak bila mostly artis-artis sekarang memilih untuk berkahwin dengan lelaki lebih muda???? Contoh terbaru bila kita dapat tahu Abby Abadi pulak dah selamat menikah di Thailand dengan jejaka pilihan hati yang beza umor hampir 11 tahun. Ermmm lagi artis yang berkahwin dengan laki muda antaranya Azza Elite, Ayu Raudah, Didie Alias, bakal berkahwin macam Rozita Che Wan, Raja Azmi, dan ramai lagi. Haa persoalan tu kadang-kadang dah bertukar kepada gosip dan mengumpat plak kadang-kadang. Tapi dah fitrah manusia ni kadang-kadang benda tu dianggap pelik. Hurmmm pelik ke kahwin dengan lelaki muda? tapi kalau dari segi islamiknya, kalau Allah dah tulis itu memang jodoh, tak akan ke mana =) .... Buat apa nak dipertikaikan takdir Allah.

Tapi bagi aku pulak, kahwin lelaki muda ni bukanlah untuk tunjuk kita hebat, bukan untuk seronok-seronok. Sebab Encik Cinta hati saya pun lebih muda dari saya. Beza 3 tahun bukan perkara mudah atau seronok bagi aku. Tapi lebih mencabar dan mengajar diri untuk lebih matang sebab dia plak yang lebih matang dari aku. Walaupun dia baru 24 tahun, tapi alhamdulillah dia ada pekerjaan tetap, dia ada pendirian sendiri, dia jujur, dia lebih matang dan boleh berfikir seperti lelaki yang pada aku sebaya dengan aku. Aku happy berkawan dengan dia.






en. Cinta Hati


Haaa ni la en Cinta Hati aku.. sekarang dah nak masuk 2 tahun kitorang kenal and kawan. ^_^ .. hik hik sO kesimpulannya, tak perlu nak buruk sangka pada perempuan yang berkahwin dengan lelaki lebih muda. Allah lebih mengetahui. Asalkan lelaki tu baik, jujur dan tak pernah curang belakang kita dah ckup baik. dua dua family pn dah kenal satu sama lain. Inshaa Allah kalau ada jodoh tak kemana. =)


 hik hik k la bye.. doa kan jodoh kami bpanjangan 




7 comments:

  1. amin.. lelaki muda xkisah pun.. sebab hana pun muda gak... hehehe org kata hana baru nak ambik SPM. mau melompat hana.. hehe padahal umur 24 sudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? hihi best kalau muka awet muda kn :)

      Delete
  2. Hi blogwalking here..
    Salam kenal..
    My bf pon muda 3 taun dari i :)
    We are in same boat..hehe..

    ReplyDelete
  3. sama la kita kak :) hehehe.. bf sy pon muda 3 tahun dri sy

    ReplyDelete
  4. hi, stumbled upon your blog. I am now making friend to a 21 year old guy, while I am just 28 he is so into me., I am just worry of the gap and too nervos to accept the fact that I am much older than him. any advise?

    ReplyDelete