Tabung nuffnang sayer :

Tuesday, 2 July 2013

gila makeup!

Aku selalu je tak ada masa nak update entri. sO malang kan? ermm tapi harini nk curi sikit la masa. Actually minggu lepas tah kenapa tetiba je gatai nak make up and beli barang-barang make up. sO aku apa lagi, setiap jenis kedai aku masuk borong barang-barang makeup. Adakah kegilaan lama kembali lagi? masa aku belajar kat kampus dulu memang ni la hobi aku and kawan aku. Suka sangat make up. Orang slalu main masak-masak, tapi aku main make up??? Padahal tak adalah pandai sangat pun make up. Tapi gigih ni sanggup belajar through You Tube. Nak pi kelas memang mahal kot. Aku bukan lah make up artis. Saja untuk diri sendiri kan??? sO minggu lepas aku ada godek-godek facebook, ada satu page ni jual MUA make up dari Uk katanya jenama tu. Dah cuba pn memang best and sesuai je dengan mata aku. Macam-macam kaler aku rembat. Haaa memang menjadi-jadilaaa kegilaan aku nih...  Jomla tengok barang apa yang aku beli
 
 
MUA lipstick and eye shadow habis dalam RM80 huhu


 
Kendian aku jalan-jalan kat Mid Valley tiba je nmpak makeup STAGE  buat sale? sO dengan rakus aku masuk and beli bedak dia and spray tahan make up.
 
Yang bawah ni aku beli set berus di sendayu tinggi. Dalam RM60 1 set.
 

 
Bedak stage 50% less. dari RM78 jadi RM34
 
 terlupa dah beli STAGE tapi tangan gatal p beli bedak RONASUTRA :(
wuuuuu mmm tapi bedak ni best. Dia 100% mineral and dalam masa sama membaiki kulit muka.
sO nak bawa solat rasa nak amik wudhu' terus pn tak apa ^_^

 
Aku amik base powder and mineral powder dalam RM90 smthing
 
 
 
Belum sempat snap picture dengan makeup . Ni pn jadik la yeee. sikit je. Tang lipstik tu aku pakai MUA yang kaler merah






Mak Ai pening kepala nak mikir banyak benor perabis duit kt sini :(
huhu lepas ni kene jimat




7 comments:

  1. bujang ag xpe kot.kalo dh ada anak sibuk pk pasal anak lak.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hobi kot. hik hik sebab kakak2 senior kt opis pn ramai suka bermakeup. so ikut sm cm rasa pudar plak orang muda yg xmake up

      Delete
  2. sama la kita .. hehehe .. make kt umh dh berlambak .. tp kt kepala hotak ni still pk nk tambah lg .. tgok awk nyer brg make up ni mcm nk beli jew .. huhuhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli jgn xbeli. slalu klw pegi mall mesti singgah Watson or guardian. Gerammm!!

      Delete
  3. skenye bermekap..combi kurang mekap..xreti nk pkai camne :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlu tak pandai jugak, tapi tgk youtube je :( wuuuu ..
      hihihi tapi make up simple-simple boleh la cth pegi opis cmtu and jln2 weekend

      Delete
  4. Akak, ape eh link fb yg jual MUA & elf produk tuh? teringin nk beli <3

    ReplyDelete