Tabung nuffnang sayer :

Wednesday, 12 October 2011

Review FILEM : Hijab


semalam aku baru berpeluang pergi menonton cerita yang kononnya orang semua dok kata seram-seram ! 
ermmmm so dengan jayanya aku memujuk Mr aku pergi sama menonton. mula ktorang nk tengok cerita pkul 9.00 jew. kt SUMMIT.. lepas tu tah cmne boleh bergadOh bagai plaks. jadinya ktorang balik..

tapi biasalah aku kn perangai cm bebudak. sO aku menangis la cm budak kecik nk tengok gak. Dia da mls nk layan kot sebab nak anta aku balik.
tp macam biasa, perempuan mesti menang..
aku mengamuk dia pn mgamuk, sO last-last dia tukar jalan amik arah pergi sunway piramid. Jadinya we all tgk kt sunway piramid jam 9.45 mlm tu gk.. 

Huuuu sadis gkla nk bOleh tgk ke cerita nya.
effectnya aku jadi xtakut tengok cerita hantu tuh.. dah la muka aku da sememek sebab menangis nk rak dlm kereta bagai. ish, entah la ! aku mls nk komen lelebih.
selebihnya aku cuma nk komen pasal cerita tuh.

* starting cm pelik. Dah tu kesudahannya mana cerita pasal PEKIN and WIFE dia ?? tak de pn smpai sudah.. lain la kalau depa cerita sikit ending pasal Pekin nye story kn?

* Part yang lepas hijab kene buka? hantu-hantu tahu ke hijab kita dah terbuka? dia tahu ke kita bole tengok dia?? hish apa ke hebat sgt depa?? ermmm sebenarnya yang aku pnh tahu dari ustaz akulah dlu, makhluk halus ni xboleh baca apa isi hati kita. tak kiralah kita nampak dia, then kita buat-buat xnmpk. depa xtahu la.. then depa pn xbole baca apa fikiran and yg kita rasa. mustahil lah. depa tu bkn tuhan. 

* hijab ni d buka untuk bole lihat benda-benda halus kn? apa kene mengena dengan kene kacau bagai??nmpk sudahlah, tak perlu kot mcm bole rasa n kene kacau bagai. siap orang lain pn nmpk. cth ms kereta dia rosak, orang lain nmpk de benda ikut dia. org yang dia tumpangkn pn nmpk benda tu. tp masa tu si Raff ni xnmpk ke? kata da buka hijab??

* korang pnh tgk x cite THE EYE.. yang cite seram thailand tuh? perempuan tu buta. sO bila dia dapat penderma mata dia tu, dia dapat mata yang bole lihat benda-benda halus. Ha tu baru cm logik sikit la. sikit je la. pasai dia boleh tgk benda-benda halus yang org xbole nmpk. mcm nmpk hantu jilat makanan kt kedai makan yg kotor.. Tapi hantu-hantu tu xdak usik dia. cuma menjelma d tempat orang yang dia je bole tgk..tu lg better la kot aku rasa dr hantu yg kacau menjelma muka pelik-pelik je.. ish ! 

* lpas tu, da dapat feel takut , apasal hang p reject tawaran berlakon plak? ish adoi ! berlakon sudeh.. dlu bongkak kn xpnh takut hantu. eeee mn ada manusia dalam dunia ni xtakut hantu.. xpnh ada manusia yang mgaku xtakut LANGSUNG ! xtakut sikit myb ada. tp xkn la lgsung xtakut.

* part yg cerita seram yang dia tgk. kn byk cd2 dia dok tgk? bole xtakut.. padahal hantu yang dia dok tgk dalam mOvie tu sama je buruk rupanya dlm cerita dia dok tgk. cm cite POCONg ke. langsuir ke.. sm je kn? korang rasa cmne??? haish ! xkn la dalam tv hantu cantik. padahal dia dok tgk cerita hantu indonesia lagi. 

* lastly aku mls nk komen banyak2.. ermm bia la . dah tgk pn kn? sO bg aku la. nk buat cerita hantu kene ada logik and berdasarkan pengalaman sikit la. xleh main dok cedok imaginasi. :) 

aku kasi cerita ni 4/10

bye !

No comments:

Post a Comment