Tabung nuffnang sayer :

Thursday, 13 October 2011

Perihal tentang handphone baru .. Xkishla model apa pun..

Huhuhuhu aku sebenarnya asal-asal usha handphone samsung ACE . model dia cantik. macam i phone pn ada. tp versi kecik sikit la.. tengah usha tgk harga macam mahal kot. dekat Rm1 k.. ermmm sayang plak duit ni kn? survey-survey paling murah pn RM830 ?? ermmmm memang la mampu kan? tapi fikir - fikir banyak plak lagi aku perlukan duit tu ha.. Buat apa nk membazir kan? ada sesetengah tu smpai berhutang nk beli handphone.. Siap pegi hutang kawan-kawan lain kutip RM50 sorang, xpn RM 100 sorang semata-mata nk beli handphone? ini cerita benar oke ! (nada serius)

sO then, buat apa nk smpai jadi mcm tu kan? memanglah ACE tu cantik. lawa. tp tokey kedai cakap, function semua hp sm. yang beza pada MB dia and kelajuan serta colour pd skrin tu.

Bawah ni Samsung Galaxy ACE 
cantik kan??



sO tanpa segan silu aku bagitahu aku cuma beli samsung Galaxy Mini je.. nOT bad. Very cute. sm besar je macam ACE, cumanya dia membulat sikit. memori kad pn 4G je.. jadilah.. harga dia baru dalam RM560 .. sO ok tak? harga sebenar RM 630. tp mntak kurang dapatlah RM560

Samsung Galaxy mini 



 

Ok what, touch screen jgk... hehe ermm jadilah dari tak ada kn?? aku memang minat white colour. sO aku ambik white. Handphone lama NOKIA aku tu, aku xjual pn. sj simpan buat kenangan.. hehehe .. Tapi beza touch screen and tak ni, lg senang touch screen kot. best je rasa. taip msj pn soft. xpyh nk tekan-tekan gunakan tenaga.

gambar pn not bad. walaupun cuma 3 megapixel (betol ke ejaan aku ni?? bedal je lah) .. kalau samsung ACE  8 mega  rasanya.. mmg cantik la kn?? tp tak apa.. nanti aku beli kamera plak.. mood ngah kumpul duit nk beli kamera plak ni. wink3x !!

Samsung pn function dia not bad. selama aku 25 tahun hidup ni, ini first time aku pakai samsung. sebelum ni memang NOKIA jadi pilihan utama laa. tp best  jgk samsung ni. byk kelebihan dia. =) anyway da lm gk aku beli handphone ni. cuma hari ni je baru bole update

2 comments:

  1. wahhh samsung mini!
    ai teringin samsung ACE tu gak!
    tgh dok ikat perut gak nih :P



    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  2. huhu tp xpe.. mana2 pn sm.. mmg minat ACE tp mini pn oke la. :)

    lps ni usha camera plak.. huhuhu camera apa yang best

    ReplyDelete