Tabung nuffnang sayer :

Friday, 14 October 2011

memang dah nk kene DIET aku ni.. tOday bolelah nk start diet project !


korang perhati tak gambar kat atas tu? huhuhuu memang berat badan aku dah naik pn sekarang ni. sejak dah keje kt HQ ni asyik mkn je bila ada program, event aktiviti sna sini.. mak ai ! lau aku ikutkn je nafsu mkn ni memang btol-btol menjadik la aku ... ermmmm xle jadi ! xle jadi ! mak pn bising..

mana tak nye.. berat aku asal-asalnye 46 kg jew. tp sekarang ni dah jadi 52 kg??? ish ! 6 kg naik beragk la kn? kalau 1 2 tu aku xkisah.. ermmmmm tp nasiblah semua bj aku still bole pakai. Tp risau jgk ni.. kalau tak di kawal memang meletop-letop jadinya.. blazer pn dah ketat semacam je (tgk gmbr di ats ye). ermmm aku ni tak lah tinggi pn. 150cm je.. sO mmg gemok la kalau berat 52 kg..

sO start today aku dah kene kawal cara pemakanan aku. apa yang aku mkn. xbole main bedal semua ikut suka hati.. dalam kepala ni dah dok plan apa nk diet cara berhemah la konon nya.. adeiiii .. sO senarai yg aku dok buat :

pagi : roti bakar + air masak sudeh..

tengahari : mls rasa nk mkn sbb slu aku tido kt surau je.. penat

mlm ms tgk cite sofiyya kol 7 : mkn roti dengan marjerin + gula 2 keping dengan air milo

tgh mlm : air masak

ok tak ? huhuhuhu nk try seminggu.. then aku nk tgk hasil dari ni turun ke idak berat aku ni..

* aku cuma nk mkn nasi time weekend je la kot 

ok bai ! ada meeting plaks pkul 4.oo petang

9 comments:

  1. hurm..ko pernah tgk tak entry aku..sebelum dan selepas..ce tengok

    ReplyDelete
  2. Oh da jmpa pn psal tu.. td godek jp. huhuhu ermmm jgn la bg nmpk mknn sedap2 lg.. tp 19-20 ada event kt sunway piramid hotel plak. mmg xle tahan lau mkn sedap je :(

    ReplyDelete
  3. http://nesloo.blogspot.com/2010/11/sebelum-dan-selepas.html

    ReplyDelete
  4. jom sama2 diet, aku pun dah membesar bagai johan setiap hari hehehe

    ReplyDelete
  5. jom ! uhuhu ermm dah nk membesar ni.. ala.. meeting batal ! pnt naik ats . :) hehe tp bole balik awl !

    ReplyDelete
  6. Kena bersenam keluar peluh jugak supaya lemak-lemak terbakar. Jom join cik Yana joging. Cik Yana pun nak turunkan berat badan cket :)

    ReplyDelete
  7. buat alakadar jgn terlalu nanti berlaku sesuatu...

    ReplyDelete
  8. cik yana : huhuhu itula.. jom jogging . padahal sebelah umh taman prmainana je :)

    puan kutu : lapo. tp weekend bedal la sikit nasi

    daddy " :huhu hehe tq. ermm klw lapa sgt mmg mkn je

    ReplyDelete