Tabung nuffnang sayer :

Thursday, 22 September 2011

Penting ke Bahasa Inggeris ?

haaa harini aku tiba-tiba je rasa nk cari kelas malam yg mengajor bahasa inggeris ... lols !! apsal? selama ni aku tak pandai berbahasa inggeris ke? hehe bukanlah.. aku cuma nk mahir kn lagi je speaking omputeh ni.. Ingatkan keje gomen ni tak adalah penting sangat penggunaan bahasa inggeris ni. TAPI !! gomen dulu and skang kn dah lain. s0 kene lah ikut peredaran zaman. Apa-apa je memang guna bahasa mat salleh. Even nk hantar emel to our boss, kawan2 opis, budaya menggunakan english memang dah biasa. sO aku sebagai orang paling baru and muda (lah sgt kan !) kenelah follow.. Semua minit mesyuarat pun in english sekarang, majalah yang aku buat, newsletterm dan macam-macam lagilah yang memerlukan skills tu. sO aku cuma nk mahirkan lagi penggunaan GRAMMAR.
Mostly orang memang boleh bertutur. Boleh memahami apa yang dibualkan dalam bahasa inggeris. TAPI, nk karang ayat tu boleh ke?? silap-silap grammar semua tunggang langgang. Lagi-lagi aku ni duduk kat unit PENERBITAN. sO memang perlu sangat lah menguasai bahasa itu dengan POWER ! huhuhuh ada ke memana cikgu yang nk bagi aku tuisyen ni memalam??? hadoiiii... tapi aku ta mo lah cikgu garang-garang.. heee (DEMAND !) Yelah mana tahu senang nak jadi editor plak.. 

Haish ! survey-survey mana tempat nk blaja BAHASA INGGERIS !

2 comments:

  1. aih.penting kot bi skarang ni...for those yg belum menguasai,better take an action rite away ! =)

    ReplyDelete
  2. ya btol3.. hehehehehe.. byk je class english..tp kene cari ms yg sesuai

    ReplyDelete