Tabung nuffnang sayer :

Wednesday, 10 August 2011

Orang cakap umO 25 ni tua???

Puasa da masuk 10 hari. Maknanya lagi 20 hari kita da nk raya.. Haish, time nk balik kampung ni mula lah kepala aku pening. Kalau balik kampung ni, sure lah jumpa ramai sepupu sepapat. Saudara mara kan? setahun sekalu ni je lah we all jumpa. Bila lagi kan? Tapi yang leceh nyaaaaa aku malas nk berdepan dengan soalan-soalan laser makcik-makcik aku. huhuhu bisa gegar jantung dan hempedu. Kalau aku balik raya kali ni sure aku terpaksa menadah telinga dengar soalan-soalan cepu emas :

" Dah ada boyfriend ke?"

"Ha bila nk nikoh Cha?"

"Cha boyfriend orang mana?"

"Bila nk makan nasi minyak ?"

"25 tahun ni umor cha kn? wah dah boleh kahwin tu ?"

Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu tension la.. tahun lepas pun aku da dengar soalan-soalan meruntun jiwa ni. Tahun ni lagi lah maha hebat kot. Sepupu-sepupu aku mostly umor 24 dah kawin. habis degree semua kahwin. hurmmmm dah nasib dorang kan? setiap orang jodoh dan rezekinya berbeza. Kalau dorang nk carikan aku jodoh, tak apa jgk. tapi aku nk muka cam farid kamil + pakai kete BMW. oke tak ?

hohoho ermmm demand giler.. da lah, jom berbalik pada tajuk asal. sO godek punya godek lappy aku ni smlm. aku jumpa folder-folder picture yang lama-lama zaman pak kaduk dulu. terkenang plak zaman dulu-dulu. haish ! ni buat teringat segala memori ni.. chewah !!

Ni masa diploma.. (2005)
Actually time diploma banyak picture yang tak bertudung. Disebabkan aku dah berhijrah ke fesyen muslimah, jadi tak elok plak kan letak picture tu. Time ni muka cam suci kan pasal tak pandai lagi nk make up bagai.. hehhee umor masa ni baru lepas spm. 19 tahun.. Time diploma ni aku kat UiTM Kota Samarahan, Sarawak = )


Ni tahun (2006) ...
Masa ni umor da 20 tahun.. huhuhuhuhu da masuk alam 20 .. macam orang dah matang gitu. Time ni aku pakai tudung bunga-bunga. hehehe make up pun dah pandai. tapi cuma pakai bedak and lipstik je laaaa



Ni tahun (2007) ...
Masa ni umor 21 tahun. hehe time ni aku dah grade diploma. yeay !!! =) hehehehe ni kawan baik aku masa kat uitm. sekarang dia dah jadi pramugari Air Asia. cantik orangnya..



so ni kawan aku tu sekarang. cantik dah dia =)
(shema sorry curi picture ko kt fb)


Ni tahun (2008) ...
Masa ni umor 22 tahun. time ni aku sambung degree kat UiTM Dungun Terengganu ambik kos kejuruteraan perniagaan (senang citer Operations Management) ... hehehe time ni still pakai tudung bawal. aku tak pernah tinggal tudung bawal ni even mak dah offer tudung express dia tuh. malaslah. rasa cm tua pulak aku kalau pakai.. berlagak kan?? memang time ni tak de perubahan apa-apa pun. sebabnya time ni aku fokus keje.. hehehe biasalah. dah ada kesedaran nk belaja sikit. Nasib baik dapat jugak Dekan =) padahal time diploma dulu nk dpat dekan satu sem pun hampeh !!





Ni tahun (2009) ...
Ha time ni aku da mula kerja da.. dah pandai pakai lens bagai plak. muka pun dah start matured . huhuhu ni aku keje sebagai pensyarah kt sebuah kolej swasta . Habis je praktikal and blaja, aku sempat berehat kat rumah tiga hari, dah kene pergi interview jawatan lecturer ni. then, esok tu aku dah di terima and kene lapor diri untuk mengajar... hadoooiiiiiii =)




Ni tahun (2010) ..
Aku sempat lapan bulan je kerja sebagai pensyarah. lepas tu aku di tawarkan ke jawatan pegawai di salah sebuah kementerian kerajaan. since dah keje kat KL tu lah aku dah start pandai melawa and pelbagaikan tudung-tudung aku.








Tapi sekarang aku pakai tudung ni je sebab nk cepat ke pejabat. hehehe banyak-banyak tudung, tudung ni je yang senang. dulu aku tak suka tundung ni sebab rasa tua. tapi sekarang ni cm suka plak. adakah aku dah tua? OMG !!! korang rasa? huhuu =(




kalau da tua ni, terpaksalah aku cepat-cepat kahwin.. huhu tapi nk kawin dengan siapa?? putera katak yang bertukar jadi putera ada tak ???

oke la bye.. mengantok plaks ..







5 comments:

  1. alaaa...baru 25...muda bergetah lagi la cik hanis...:) cun je tgk pic2 tu...xde macam tua pun...^^,

    ReplyDelete
  2. x jd nk masuk minang hanis,coz muka sy x mcm parid kamil...tp klau mcm harun salim bachik ada la.boleh?? :p

    ReplyDelete
  3. hahahaha .... pandai bard buat lawak.. huhuhu ermmmmm farid kamil tu bf kedua.. yang pertama ADI PUTRA la.. ;)

    ReplyDelete