Tabung nuffnang sayer :

Sunday 20 April 2014

Persiapan untuk barang Hantaran

Good morning. Hurmmmm Alhamdulillah no Monday blues today. Hik hik ..  But topic arini nak cerita pasal Hantaran. Persiapan untuk barang-barang hantaran. Oh ya, nak diingatkan, apa yang aku cerita ni actually more to my diary's. Anything yang aku share pun just sekadar bercerita dengan diary online. Bukan untuk menunjuk or apa-apa je la. Rasanya blogger2 je memahami jiwa blogger right? Anyway...another 5 months to go?? Hurmmmm adakah masih awal atau ckup-ckup makan je masa yang ada?  I dont' know sebab tak pernah ada pengalaman kan? lagi2 plak aku ni anak sulung, so memang ini first experience yang aku alami. Tak pernah plak aku berhadapan situasi tolong2 orang nak buat persiapan kan?? Actually bkn tak nak tolong, tapi memang tak pernah pun laa melihat. Mungkin sebab factor sepupu-sepupu pun jauh di Kelantan. Kalau belah ayah pulak aku cucu sulung. Memang tak ada lagi la sepupu-sepupu yang berkahwin.

Sebenarnya perancangan untuk berkahwin pun dibuat last minute. Kiranya tak sangka yang akan berkahwin dalam tahun ni jugak. Ish ! serious rasa macam tak percaya. Sebab target dalam masa setahun after merisik tempoh hari. Sebab we olls tak bertunang pun. Membazir. Eloklaa merisik sahaja, then kalau nak bertunang pun mungkin on the same day masa hari bernikah kejap. =) ... hihi simple je pun. So minggu lepas, ibu ada sent gambar kat Whatssapp. Wah ! Teruja tengok beliau tengah buat persiapan untuk hantaran kan? Okey aku memang serahkan 80% keputusan untuk tetapkan konsep aku nikah nanti. Ayah is banker, ibu decider and aku cuma buat pilihan itu ini, lepas ibu approve barulah ayah akan bayar. Hik hik, begitulaaa. Tapi tak semua ayah sponsor. Benda-benda kecik macam barang-barang hantaran, photographer, and kad aku yang bayar sendiri.

Sebenarnya barang-barang hantaran dah siap beli pun. Kira dah cukup dalam list. Sebab we olls beli sikit-sikit . Start lepas raya tahun lepas tu dah mula membeli apa yang rasa ok depan mata. Terus rembat =) Hihihi jadi tak terasalaah nak membeli sekali harung mcm tu. Tak pening kepala dah bab hantaran2 ni.

Gambar yang ibu whatssapp persiapan untuk hiasan par hantaran. Hihi terharu kejap ! sobs.. sobs... :')
Okey begini rupanya. Hik hik tapi sengajar kaburkan colour supaya elemen surprise tu ada nanti =)
Untuk full picture with hiasan tungguuu entri lepas solemnization nanti

Okey actually we all amalkan konsep, dia beli barang dia and aku beli barang apa aku nak. Kikiki sO nanti tukar je. Selalunya kalau dia beli2 barang yang dia nak tu, dia akan kasi aku simpan jugak akhirnyaa.. Jadinyaaa rumah aku dah macam stOr simpan barang-barang. Haish ! Nanti hantaran we Olls cuma 9 dari pihak perempuan berbalas 7 dari pihak lelaki. Tak naklaah hantaran meleret2 banyak. Sikit and simple is better. Okey kat bawah ni pun aku listkan apa barang-barang untuk lelaki dan perempuan memandangkan semua barang-barang memang aku yang simpan.
Kat bawah ni senarai barang-barang lelaki
1. Jam Tangan
2. Perfume & Wallet
3. Baju melayu
4. Kemeja & T-shirt
5. Kasut
6. Towel
7. Cermin mata
8. Cincin
9. Maybe chocolat or buah-buahan
* yang bergaris tu maknanya dah settle

Jam G-Shock. Dia memang peminat tegar G-Shock. Hurmmm



Wallet Levi's ni nanti nak 1 dulang dengan Perfume
Baju melayu

Kemeja & T-shirt Polo


Kasut


2 helai towel Jean Perry


sunglasses


Okey aku punya barang pun nak menyelit jugak yeee..  hihihi mana tahu tak cukup lagi kan??


Senarai barang perempuan:

1. Handbeg
2. 2 helai batik crepe
3. Jam Tangan
4. Telekung & Tafsir Quran Rainbow
5. make up set  & Perfume
6. Duit hantaran
7. Mas Kahwin & barang kemas untuk batal air sembahyang

 
* yang bergaris tu maknanya dah settle
 




 
 
 
 
Itu sahaja. Hihi untuk tengok full picture dengan hiasan tu kene tunggu ye. Ini masih botak lagi. Hik hik hik .. 


1 comment:

  1. hai akak... hehehhe alhamdulillah akak dh banyk sattle kan... ina punya otw lepas tu ko... xthu nk gubah stail ape... huaaaa... yg tang kasut lelaki tu mcm sama je dgn kasut bakal hubby... tapi i'allah jenama je kot lain.. hehehe pattern like2 doh tu... ^^,

    ReplyDelete